اختصاص ۱۱۳میلیارد اعتبار به پارک های علم وفناوری

۱۳۹۹/۰۴/۰۴ - ۱۷:۲۱:۴۵
کد خبر: ۱۰۱۹۹۳۴
اختصاص ۱۱۳میلیارد اعتبار به پارک های علم وفناوری
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۱۱۳ میلیارد ریال اعتبار در سال جاری به پارک های علم و فناوری این استان اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، احمد علی موهبتی  اظهار داشت: یکی از محورهای سند توسعه استان سیستان و بلوچستان توجه به شرکت‌های دانش بنیان است تا بتوانیم از این طریق در مسیر خودکفایی گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه نیازها و کمبودهای استان سیستان و بلوچستان از طریق علم و اقتصاد دانش بنیان بر طرف می‌شود، افزود: در این راستا اولین پارک علم و فناوری در سال ۹۴ در این استان راه اندازی شد که در آن زمان ۷ شرکت دانش بنیان در این مجموعه فعالیت می‌کرد اما اکنون این تعداد به ۱۲۰ شرکت رسیده و ۱۱۰۰ نفر در آنها مشغول به کار هستند.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه زیربنای این پارک در ابتدا ۶ هزار متر مربع بود و اکنون وسعت آن به ۹۵ هزار هکتار رسیده است، ادامه داد: سال گذشته ۶۸ میلیارد ریال به پارک‌های علم و فناوری استان اختصاص یافته است که این رقم امسال به ۱۱۳ میلیارد ریال رسیده است.

وی با اشاره به اینکه از ۸۰ میلیارد ریال از این اعتبار از محل اعتبارات ریاست جمهوری به پارک‌های علم و فناوری اختصاص یافته است، گفت: پارک‌های علم و فناوری استان در نزدیکی دانشگاه‌ها بنا شده است و فضا برای ارتبا ط بین دانشجو با پارک‌های علم و فناوری برقرار است.

موهبتی با اشاره به اینکه پارک‌های علم و فناور ی می‌توانند با تولید ثروت به ایجاد اشتغال و خودکفایی در جامعه کمک کنند، تصریح کرد: این بسترها برای صاحبان فکر و اندیشه و نخبگان فراهم شده و از افراد مستعد دعوت می‌شود تا با استفاده از این ظرفیت‌ها در مسیر توسعه استان سیستان و بلوچستان گام بردارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز