۳۷۲ میلیون دلار کالا از سیستان و بلوچستان صادر شد

۱۳۹۹/۰۵/۰۲ - ۱۰:۰۰:۱۷
کد خبر: ۱۰۳۳۳۷۲
۳۷۲ میلیون دلار کالا از سیستان و بلوچستان صادر شد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: ۳۷۲ میلیون دلار کالا در سه ماهه نخست امسال از گمرکات و بازارچه‌های مرزی این استان صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، داود شهرکیگفت:کل صادرات سیستان و بلوچستان در این مدت از گمرگات و بازارچه‌های مرزی با احتساب منطقه آزاد چابهار به وزن ۳۰۰ هزار و ۷۰۰ تن به ارزش ۳۷۲ میلیون دلار بوده است.

او افزود: میزان کالا‌های صادراتی سیستان و بلوچستان در این مدت نسبت به مدت مشابه پارسال از لحاظ وزن ۲۰ درصد کاهش و از لحاظ ارزش ۴۴ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان میزان صادرات از گمرکات و بازارچه‌های مرزی این استان را بدون احتساب منطقه آزاد چابهار ۳۶۹ میلیون دلار عنوان کرد.

او مصالح ساختمانی (سیمان)، میوه، نخود خام، گاز، گوگرد، خرما و صیفی‌جات، پودرلباسشویی، قیر، محصولات سرامیکی و کیسه پلاستیکی را از جمله اقلام عمده صادراتی بیان کرد که به کشور‌های پاکستان، افغانستان، ترکیه، کویت و امارات صادر شده است.

شهرکی گفت: ۴۶ درصد کالا‌ها از گمرکات، کمتر از یک درصد از منطقه آزاد و ۵۳ درصد کالا‌ها از بازارچه‌های مرزی استان صادر شده که نشان از نقش مهم بازارچه‌های مرزی در توسعه صادرات غیرنفتی دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز