وضعیت کرونا در سیستان و بلوچستان چگونه است؟

۱۳۹۹/۰۶/۱۸ - ۱۴:۰۱:۰۱
کد خبر: ۱۰۵۵۵۳۶
وضعیت کرونا در سیستان و بلوچستان چگونه است؟
سخنگوی وزارت بهداشت ضمن تشریح آخرین وضعیت کرونا در استان سیستان و بلوچستان، گفت: اکنون شهرستان سراوان در وضعیت هشدار و پرخطر قرار دارد و شهرستان‌های خاش، زابل، زاهدان، نیمروز و هامون در وضعیت زرد و با خطر متوسط بیماری قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا، دکتر سیما سادات لاری درباره وضعیت کرونا در استان سیستان و بلوچستان، گفت: استان سیستان و بلوچستان از زمان شیوع بیماری در کشور، دارای پایین‌ترین میزان موارد بستری و فوت در مقایسه با سایر استان‌های کشور بوده است. از اسفند ماه سال گذشته تا اواسط اردیبهشت ماه سال جاری نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه در این استان، دارای یک روند نسبتا پایدار بود.

وی افزود: از اواخر اردیبهشت ماه شاهد یک شیب صعودی در موارد ابتلا و بستری در این استان بودیم. به طوری که در روزهای آغازین تیر ماه سال جاری، موارد ابتلا و بستری روزانه در این استان، به بیشترین میزان خود از زمان شیوع کرونا در کشور رسید.

لاری ادامه داد: خوشبختانه با همکاری مردم فهیم سیستان و بلوچستان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تلاش‌های بی‌وقفه کادر بهداشت و درمان استان و همچنین حمایت‌های اعضای ستاد استانی کرونا، از اواسط تیر ماه شاهد یک روند کاهشی در موارد ابتلا و بستری روزانه در اغلب شهرستان‌های این استان هستیم.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: اکنون وضعیت بیماری در شهرستان سراوان در وضعیت هشدار و پرخطر قرار دارد و شهرستان‌های خاش، زابل، زاهدان، نیمروز و هامون در وضعیت زرد و با خطر متوسط بیماری قرار دارند.

وی ادامه داد: میزان استفاده از ماسک از سوی مردم استان سیستان و بلوچستان در اماکن عمومی، ادارات و بانک‌ها و مراکز خرید ۶۰ درصد و در وسایل حمل و نقل عمومی درون و برون شهری ۶۱ درصد گزارش شده است. همچنین بیشترین میزان استفاده از ماسک توسط متصدیان و شاغلین در واحدهای صنفی و صنعتی ۷۶ درصد و از سوی کارکنان ادارات، سازمان‌ها و بانک‌های استان ۹۱ درصد است.

لاری ادامه داد: بیشترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان سیستان و بلوچستان در آرامستان‌ها و سوپرمارکت‌ها بوده و کمترین میزان رعایت در پاساژها، جایگاه‌های سوخت و کارگاه‌ها و صنایع کوچک استان گزارش شده است.

وی ضمن تشکر از کادر بهداشت و درمان استان سیستان و بلوچستان به دلیل مدیریت خوب بیماری کووید-۱۹ علی‌رغم همه محدودیت‌ها و کمبودهای این استان، گفت: امیدواریم با رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی و استفاده جدی تر و همگانی تر از ماسک از سوی مردم این استان، شاهد تداوم روند کاهشی در موارد ابتلا و بستری روزانه در این استان باشیم.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: باید بدانیم که هرگونه عادی انگاری شرایط و سهل انگاری در رعایت توصیه های بهداشتی می‌تواند زمینه خیز شدید بیماری در این استان را ایجاد کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز