بمناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش:

تجهیز ۲۰ خانه ورزش روستایی در سیستان و بلوچستان

۱۳۹۹/۰۸/۰۳ - ۱۴:۱۱:۴۳
کد خبر: ۱۰۷۷۵۵۵
تجهیز ۲۰ خانه ورزش روستایی در سیستان و بلوچستان
رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی سیستان و بلوچستان گفت: شمار خانه‌های ورزش روستایی استان با افزوده شدن ۲۰ خانه در هفته تربیت بدنی به ۳۲۵ باب افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا ، محمدامیر براهوییاظهارداشت: برای هر یک از این خانه‌های ورزش روستایی بالغ بر ۱۵۰ میلیون ریال هزینه شده و تجهیزات لازم از قبیل میز شطرنج، تاتامی، میز تنیس روی میز، دارت و فوتبال دستی اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه خانه‌های ورزش روستایی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی، توسعه ورزش روستایی و پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در روستاها با مشارکت فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی، ستاد مبارزه با موادمخدر و وزارت ورزش و جوانان کشور ساخته و تجهیز می‌شوند، گفت: توسعه ورزش در مناطق روستایی و کم برخوردار نقش شایانی در کاهش مشکلات فیزیکی و از سوی دیگر آسیب‌های اجتماعی دارد و ما آن را بعنوان یک راهبرد مد نظر قرار داده‌ایم.

رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی سیستان و بلوچستان ابراز امیدواری کرد تا پایان سال جاری ۸۰ خانه ورزش روستایی دیگر به مجموع خانه های ورزش روستایی استان افزوده شود.

براهویی خاطرنشان کرد: با توجه به تنوع فرهنگی تاکنون ۱۳۰ بازی بومی و محلی در سیستان و بلوچستان شناسایی شده به طوریکه تنوع این رشته‌ها زمینه جذب بیش‌از ۶ هزار ورزشکار سازمان یافته را در این هیات فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های سرآمد در رشته بازی‌های بومی و محلی است، تاکید کرد: تجهیز و راه‌اندازی خانه‌های ورزش روستایی بدون تردید یکی از اقدامات ماندگار دولت تدبیر و امید است که زمینه‌های لازم را برای بازی کودکان، رشد و پیشرفت نوجوانان و جوانان در زیر سقف امید تا رسیدن به عرصه‌های قهرمانی مهیا ساخته است.

رییس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی سیستان و بلوچستان ادامه داد: توجه و توسعه ورزش در روستاها ضمن ایجاد عدالت در توزیع سرانه‌های ورزش سبب کشف و پرورش نیروهای جوان و استعدادهای نهفته ورزشی بسیاری در روستاهای این استان می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز