برگزاری نمایشگاه «توانمندی‌های زنان» در زاهدان

۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۰۹:۲۳:۵۰
کد خبر: ۱۰۷۸۰۴۷
برگزاری نمایشگاه «توانمندی‌های زنان» در زاهدان
مشاور امور بانوان شهرداری زاهدان گفت: نمایشگاه «توانمندی‌های زنان» با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در میدان سربازان گمنام زاهدان در اواخر آبان ماه جاری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا ، نوشین حسابی مقدم اظهار کرد: توانمندسازی زنان و ت‍حکیم بنیان خانواده در قالب اجرای برنامه‌های آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی ویژه زنان یعنی مادران و دختران به طور مستمر انجام می‌شود.

مشاور امور بانوان شهرداری زاهدان مقدم ادامه داد: اجرای برنامه‌های ویژه برای بانوان با این رویکرد مستلزم مشارکت است، کما اینکه در سال‌های گذشته مثل سال ۹۸ برنامه‌های بسیار جذاب با مشارکت حداکثری بانوان به خصوص در حاشیه شهر انجام شد اما متاسفانه با شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا اولویت ما در ابتدا صیانت از سلامت افراد به خصوص مادران است که قلب خانواده محسوب می‌شوند و در حال حاضر ترجیح و اولویت ما سلامتی زنان است و نمی‌خواهیم با انجام برنامه های تجمعی و پرخطر فقط به فکر بیلان عملکرد خودمان باشیم.

وی ادامه داد: در ابتدای سال جاری مربیان و ورزشکاران باغ خانواده برای شرکت در برنامه‌های ورزشی-فرهنگیِ باغ مستأصل بودند اما با پیگیری و مکاتبات این حوزه ورزش در باغ خانواده به روال عادی خود برگشت و همچون سنوات گذشته با حفظ پروتکل های بهداشتی در حال انجام است.

حسابی مقدم بیان کرد: همچنین اولین نمایشگاه مجازی "توانمندی‌های زنان زاهدان" با بیش از ۱۰۰ تبلیغ رایگان ویژه بانوان توانمند زاهدانی در شبکه های اجتماعی به صورت رایگان اطلاع رسانی شده و می‌شود.

وی افزود: جشنواره میلاد تا میلاد در فضای مجازی و دو همایش ورزشی ویژه مادران و دختران نیز با حفظ پروتکل های بهداشتی برگزار شده، هرچند مسئولین بهداشتی استان تاکید‌شان بر عدم برگزاری تجمعات است، در حال حاضر نیز برای هفته سلامتِ بانوان، توزیع فولیک‌اسید و ویتامین دی در دو مدرسه حاشیه شهر در مقطع متوسطه در دستور کار است و دو برنامه آموزشی و ورزشی نیز در دو مسجد تشیع و تسنن در حاشیه شهر با مشارکت مرکز بهداشت و اداره ورزش شهرستان در حال انجام است.

حسابی مقدم در مورد مشکلات بانوان در زمینه‌های مختلف گفت: پیگیری‌های موارد و مشکلات بانوان زاهدانی و هماهنگی با سایر دستگاه‌ها و برنامه‌ریزی و مشورت در این حوزه زمان زیادی را حتی خارج از وقت اداری می‌طلبد و تمام تلاش ما در این حوزه بجای آوردن حقوق شهروندان است.

حسابی مقدم در مورد برنامه‌های بانوان شهردای زاهدان گفت: برای  بانوان همکارمان در شهرداری نیز ۱۰ باشگاه ورزشی با تخفیف‌های ۲۰ و ۳۰ درصدی در نقاط مختلف شهر در نظر گرفته شده تا با حضور در باشگاه‌هایی که در  نزدیکی محل زندگی‌شان است و به لحاظ بُعد مسافت اقتصادی تر محسوب می‌شود و زمان کمتری می‌گیرد ، ساعاتی از وقتشان را به ورزش و کسب سلامتی بپردازند.

وی افزود: همچنین کلینیک سلامت بانوان نیز با تخفیف ۴۰ تا ۵۰ درصدی ویژه بانوان شهرداری تا پایان سال در حال خدمات رسانی به آنان می‌باشد. همینطور از دیگر خدمات امور بانوان شهرداری می‌توان به تخفیف ۴۰ و ۵۰ درصدی دو مرکز مشاوره روانشناسی و یک مطب روانشناسی ویژه بانوان و خانواده‌های پرسنل شهرداری اشاره کرد.

وی گفت: این تلاش‌ها و فعالیت‌ها در راستای خدمات‌رسانی و رفاه بیشتر و آرامش بانوان شهرداری توسط امور بانوان شهرداری تا پایان سال جاری در نظر گرفته شده و ادامه خواهد داشت.

مشاور امور بانوان شهرداری زاهدان افزود: اقدامات لازم برای برگزاری نمایشگاه «توانمندی‌های زنان» با رعایت پروتکل‌های بهداشتی طی آبان ماه جاری در میدان سربازان گمنام زاهدان نیز در حال انجام است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز