زمین‌های جنوب استان سیستان و بلوچستان مستعد کشت میوه‌های گرمسیری

۱۳۹۹/۰۹/۱۱ - ۱۴:۱۹:۲۷
کد خبر: ۱۰۹۶۷۹۶
زمین‌های جنوب استان سیستان و بلوچستان مستعد کشت میوه‌های گرمسیری
کارشناس باغبانی جهاد کشاورزی کنارک گفت: جنوب استان سیستان و بلوچستان از لحاظ شرایط اقلیم و خاکشناسی با کشور‌هایی همچون فیلیپین و اکوادور برابری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، ملاشاهی اظهار داشت :  از ۳۰۰ هزار هکتار زمین مستعد برای کشت میوه‌های گرمسیری، تنها ۵ هزار هکتار آن یعنی کمتر از دو درصد برای تولید میوه‌های گرمسیری استفاده می‌شود.

وی گفت :  اگر چنانچه بتوانیم سطح زیر کشت میوه‌های گرمسیری از ۵ هزار هکتار فعلی را به ۴۰ یا ۵۰ هزار هکتار برسانیم قطعا جلوی خروج ۴۰۰ میلیون دلار ارز را خواهیم گرفت.

وی افزود : میوه‌های موز، انبه، کنار، چیکو، نارگیل، پاپایا، گواوا، فالسا، بیدام، تمبر هندی و سیتاپل در فضای باز و میوه‌های آووکادو، فیسالیس، پشن فروت و آناناس در زیر سایه بان در جنوب استان سیستان و بلوچستان قابل کشت و تولید تجاری است.

پاپایا در جنوب استان سیستان و بلوچستان شهرستان سرباز

ملاشاهی بیان کرد : در هر هکتار می‌توان ۷۰ هزار بوته آناناس کاشته شود و، چون هر بوته آن سه عدد میوه می‌دهد، از هر هکتار می‌توان حدود ۲۱۰ هزار عدد آناناس برداشت کرد.

بر اساس آمار‌ها میانگین واردات آناناس ۷ هزار تن در سال است که با یک حساب سر انگشتی اگر ۱۴۰ گلخانه یک هکتاری ایجاد شود، می‌توان نیاز بازار را تامین و جلوی واردات این میوه گران قیمت را گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز