هنر دست بانوان بلوچ هدیه ای ارزشمند که به برترین های دوومیدانی ایران اهدا شد

۱۳۹۹/۱۱/۰۷ - ۱۰:۵۶:۱۵
کد خبر: ۱۱۲۶۷۴۵
رئیس هیئت دوومیدانی سیستان و بلوچستان گفت: اهدای هنر ارزشمند دست بانوان بلوچ به نفرات برتر دوومیدانی کشور جلوه ای دیگر از میهمان نوازی مردم سیستان و بلوچستان بود.

به گزارش خبرگزاری برنا ، ایرج رستم زهی بیان کرد: بر اساس سنت میهمان نوازی مردمان سیستان و بلوچستان، صنایع دستی این استان به ویژه سوزن دوزی که بهترین سرمایه بانوان بلوچ و یکی از بهترین هنر دستی کشور به پاس قدردانی و یادبود  از حضور دوومیدانی کاران سراسر جمهوری اسلامی ایران در چابهار، به آن ها اهدا شد.

وی ادامه داد: در حالی که زنان بلوچ با زحمات زیادی و با دستان خود سوزن می زنند تا این نقش و نگاره ها به عنوان نماد سیستان و بلوچستان روی پارچه نمایان شود و آن را با جان و دل به ورزشکاران اهدا شد، مورد انتقاد برخی قرار می گیرد و از آن به عنوان رو بالشتی یاد می کنند. این سوزن دوزی صنایع دستی و نماد استان ماست و برای ما بسیار ارزشمنداست.

رستم زهی اضافه کرد: رقابت های دوی صحرانوردی قهرمانی کشور به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی و دهه فجر در ۲ بخش آقایان و بانوان به میزبانی چابهار و با همکاری منطقه آزاد برگزار شد.

وی اذعان کرد: برای اولین بار در تاریخ سیستان و بلوچستان، نماینده این استان عنوان قهرمانی تیمی را ازآن خود کرد، تهران دوم و آذربایجان غربی سوم شد.

وی گفت: در بخش بانوان هم مسابقات به مسافت ۱۰ کیلومتر برگزار شد که در نهایت پریسا عرب از سیستان و بلوچستان قهرمان شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز