گرده افشانی نخیلات سیستان و بلوچستان آغاز شد

۱۳۹۹/۱۲/۰۶ - ۰۸:۰۲:۰۴
کد خبر: ۱۱۴۲۴۷۵
گرده افشانی نخیلات سیستان و بلوچستان آغاز شد
مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: گرده افشانی افزون بر ۴۶ هزار هکتار از نخیلات این استان آغاز و تا اوایل فروردین سال آینده ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، اردشیر شهرکی با بیان اینکه هم‌اینک افزون‌بر ۵۹ هزار هکتار نخلستان در سیستان و بلوچستان وجود دارد که ۴۶ هزار هکتار آن بارور است، اظهارداشت: عملیات گرده افشانی نخیلات خرما از مهمترین و حساس‌ترین عملیات زراعی است که نقش بسزایی در کیفیت محصول و میزان تولید آن خواهد داشت.

وی کل تولید خرما در سیستان و بلوچستان را حدود ٢٣۵ هزار تن عنوان کرد و گفت: با توجه به کاهش مصرف سموم و کودهای شیمیایی و استفاده از کودهای آلی و بیولوژیک و پایش‌های انجام شده محصول تولیدی باغات خرما از نوع محصول سالم و تقریبا ارگانیک است.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه برداشت خرما در استان از اواسط خرداد آغاز و تا آبان ادامه دارد، افزود: ۶٠ درصد از کل تولید خرمای استان به رقم مضافتی و ٢٨ درصد به رقم ربی اختصاص دارد.
وی خاطرنشان کرد: از ۵٩ هزار هکتار سطح زیر کشت خرما سیستان و بلوچستان رقم مضافتی با ٢۵ هزار و۵٠٠ هکتار و رقم ربی با ٢١ هزار و ٧۶٠ هکتار بیشترین سطح زیر کشت را به خود اختصاص داده‌اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز