۱۹۲ هزار تن کالا از بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان صادر شد

۱۴۰۰/۰۳/۰۲ - ۱۰:۲۴:۲۳
کد خبر: ۱۱۸۲۶۳۸
۱۹۲ هزار تن کالا از بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان صادر شد
مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۹۲ هزار تن کالا در ۲ ماهه نخست امسال از طریق بازارچه‌های مرزی استان صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا ،  مبین علی میر اظهار داشت: در ۲ ماهه نخست امسال حدود ۱۹۲ هزار تن کالا از طریق بازارچه‌های مرزی استان سیستان و بلوچستان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۷۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در این ۲ ماه یک هزار و ۲۴ رأس دام شامل گاو، گوساله و شتر از بازارچه‌های مرزی وارد سیستان و بلوچستان شده است، افزود: با توجه به مصوبه هیأت دولت ورود برنج، انبه، چای، کنجد و اقلام میوه‌های گرمسیری آزاد است که تجار می‌توانند با ثبت آماری این کالاها را به سیستان و بلوچستان و کشور وارد کنند و از تخفیف‌های ویژه بهره‌مند شوند.

مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین هم‌اینک سیمان، آهن، مواد غذایی، لوازم یدکی، خرما و دیگر محصولات کشاورزی مانند گوجه و سیب‌زمینی از بازارچه‌های مرزی استان صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه تجار می‌توانند واردات کالا را انجام دهند و از تخفیف‌های ویژه پیله وران و مرزنشینان بهره‌مند شوند، گفت: سیستان و بلوچستان هیچ منعی در ورود کالا ندارد و واردات همه کالاها از بازارچه‌های مرزی استان آزاد است.

میر تصریح کرد: تجارت در بازارچه‌های مرزی به معنی واقعی صادرات غیر نفتی را شامل می‌شود و کمک قابل توجهی به چرخه اقتصاد و تولید کشور دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز