معرفی برگزیدگان جشنواره تئاتر سیستان و بلوچستان

۱۴۰۱/۰۹/۰۱ - ۰۸:۵۹:۲۵
کد خبر: ۱۴۰۱۹۵۸
معرفی برگزیدگان جشنواره تئاتر سیستان و بلوچستان
سی و دومین جشنواره تئاتر استان سیستان و بلوچستان با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سیستان و بلوچستان ، سی و دومین جشنواره تئاتر استان سیستان و بلوچستان شب گذشته در مراسمی با حضور مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان و هنرمندان استان با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

با توجه به شروع رقابت‌های جام جهانی  فوتبال تصمیم سی و دومین جشنواره تئاتر سیستان و بلوچستان یک ماه زودتر از زمان مقرر و در آبان‌ماه سال جاری به میزبانی زاهدان برگزار شد که در جریان آن  نمایش‌ها برای رسیدن به کرسی حضور در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از 25 تا 28 آبان‌ماه طی چهار روز رقابت کردند.

پس از بازبینی 15 نمایش متقاضی حضور در سی و دومین جشنواره تئاتر سیستان و بلوچستان توسط هیئت انتخاب استان، 9 نمایش برای شرکت در جشنواره انتخاب شد.

آثار بخش رقابت این جشنواره از تولیدات هنرمندان استان بوده و در پایان جشنواره استانی بر اساس شیوه‌نامه برگزاری جشنواره‌های تئاتر استان‌های مرکز هنرهای نمایشی کشور، هیئت‌داوران مجاز بوده‌اند از میان این آثار حداکثر دو اثر را به‌عنوان نمایش‌های منتخب سیستان و بلوچستان برای حضور در جشنواره تئاتر فجر انتخاب کنند.

بر اساس رای هیئت داورن این جشواره نفرات برتر به شرح ذیل معرفی شدند:

گریم: تقدیر ویژه از آقای محمدرضا عرب

بروشور: جایزه این بخش به ارسلان اکبری طراح بروشور نمایش "کوتوله‌ها" اهدا شد.

نور: جایزه ویژه این بخش به حسین برازنده طراح نور نمایش "گاو مرد" تعلق گرفت.

موسیقی: هیئت داوران جایزه ویژه این بخش را به گروه موسیقی نمایش "مردمان مرد" اهدا کرد.

طراحی صحنه: هیئت داوران از مهرداد درگی طراح صحنه نمایش "آدولف هیتلر" و ریحانه خوش فرمان طراح صحنه نمایش "زندگی سگ مرده" تقدیر به عمل آورد. رتبه سوم این بخش به حسین گوهری طراح نمایش "کوتوله‌ها" تعلق گرفت.رتبه دوم نیز به سعید کیخا برای طراحی نمایش "گاو مرد" رسید؛ اما هیئت داوران کسی را حائز دریافت رتبه اول ندانست.

طراحی لباس: هیئت داوران کسی را حائز دریافت رتبه  در این بخش ندانست.

بازیگری زن: هیئت داوران در این بخش از سحر کیخا جوان و فهیمه میری دو بازیگر خانم نمایش "گلزخم" به همراه بهار عزیزپور برای بازگر در نمایش "زندگی سگ مرده" تقدیر به عمل آورد. رتبه سوم این بخش هم به طور مشترک به مهرنوش رشیدی برای بازی در نمایش "زندگی سگ مرده" و مهسا ذوالفقاری برای بازی در نمایش "قضیه اونجوری که به تظر میاد نیست" تعلق گرفت. رتبه دوم این بخش به ندا حبیبی برای بازی در نمایش" آدولف هیتلر" رسید. هیئت داوران در بخش بازیگری زن کسی را حائز رتبه نخست ندانست؛ اما جایزه ویژه خود را به سارینا سیاهمردی بازیگر خردسال نمایش "غروب فروغ" ادا کرد.

بازیگری مرد: در این بخش از پوریا جلالوند، مهران گلوی و امیرعلی امیری برای بازی در نمایش "زندگی سگ مرده"، حمید سراوانی برای بازی در نمایش "غروب فروغ" و روح الله کیخاشهری برای بازی در نمایش "قضیه اونجوری که به نظر میاد نیست" تقدیر به عمل آمد. رتبه سوم این بخش به طور مشترک به مرتضی مودی برای بازی در نمایش "گاو مرد" و احسان سالاری برای بازی در نمایش "کوتوله‌ها" رسید. رتبه دوم  هم به آرمین ریگی برای بازی در نمایش "آدولف هیتلر" تعلق گرفت؛ اما هیئت داوران کسی را شایسته دریافت مقام اول بازیگری مرد ندانست. همچنین از علی اصغر انصاف‌جو پیشکسوت هنرهای نمایشی استان به دلیل حضور در جشنواره تقدیر شد.

نویسندگی: در بخش نویسندگی هیئت داوران برای حمایت از نویسندگان بومی از ارسلان محبی نویسنده نمایش "مردمان مرد"، سعید بادینی نویسنده نمایش "غروب فروغ" و مهرداد درگی نویسنده نمایش "آدولف هیتلر" تجلیل به عمل آورد. جایزه ویژه این بخش نیز به منصور فارسی برای نگارش نمایشنامه "گاو مرد تعلق گرفت.

کارگردانی: ‌هیئت داوران از مهرداد درگی کارگردان نمایش "آدولف هیتلر" تقدیر به عمل آورد. رتبه سوم این بخش نیز به حسین گوهری کارگردان نمایش "کوتوله‌ها" و سعید کیخا کارگردان نمایش "گاو مرد" تعلق گرفت؛ اما داوران جشنواره کسی را حائز دریافت کارگردانی دوم و اول جشنواره ندانست.

نمایش‌های برتر: در پایان سی و دومین جشنواره تئاتر سیستان و بلوچستان هیئت داوران جشنواره دو نمایش "گاو مرد" به کارگردانی سعید کیخا و "کوتوله‌ها" به کارگردانی حسین گوهری را بدون ترتیب و ضمن اصلاح موارد پیشنهادی به جشنواره تئاتر فجر معرفی کرد که در صورت عدم رعایت موارد اصلاحی از حضور آنها در  جشنواره فجر توسط داوران ممانعت خواهد شد.

در پایان این مراسم از پرویز باقری و مینا دلیری دو هنرمند حاضر عرصه نمایش استان در مجموعه تلوزیونی "سلمان فارسی" قدردانی شد.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز