نوروز به " درک " بروید!

۱۴۰۲/۰۱/۰۵ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۷۸۹۱
نوروز به  درک  بروید!
حتما بسیاری از ما در موقعیت‌های مختلف با فردی روبرو بوده‌ایم که از شرایط یا شخصی دیگر خسته شده و می‌گوید برو به درک. اما جالب است بدانید این درک در واقع بهشتی ناشناخته در ایران است که از طرفی به دریا و از سمتی دیگر به بیابان منظره دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سیستان و بلوچستان ، روستای درک، بهشتی است که این روزها به دلیل نزدیکی به چابهار، به مقصد پر ترافیک مسافران و گردشگران شده است.

درک، در بخش زرآباد در شهرستان کنارک (نزدیک چابهار در استان سیستان و بلوچستان) و در جایی است که دریای عمان به اقیانوس هند می‌رسد قرار دارد. سفر به درک را حتماً تجربه کنید زیرا تپه‌ها و درختان نخل در ساحل این روستا، صحنه‌های زیبایی ایجاد کرده‌اند که  چنین مناظری در سراسر جهان بسیار کم است. درک در زبان محلی به معنای استقرار در کنار دریا است. جایی است که ماسه‌های سوزان در آغوش آب‌های آزاد فرو می‌روند.

درک3

روستای درک، که نامش برای بسیاری آشنا و برای اکثر ایرانیان، ناآشناست، کویری است، پر از نخل‌های بلند، که در دوردست آن سراب دیده می‌شود. سرابی که برخی فکر می‌کنند سراب واقعی است، در حالی که سراب نیست کرانه دریای عمان است که به ساحل مکران می‌رسد. چهار نمونه ساحل صخره‌ای، ماسه‌ای، شنی و مرجانی به فاصله کمی از هم قرار داشتند و این موضوع جدا از تلاقی کویر و دریا، منحصر به فرد بودن آنجا را دوچندان می‌کرد.

درک

در این روستا، دریای آرام، شن‌های نرم و طلایی رنگ در کنار آسمان صاف و نخل‌های سر به فلک کشیده، تصویری شبیه به کارت پستال‌های فانتزی ساخته است، در حالی که یک طبیعت زیبا و واقعی است. این روستا پر از تضاد و زیبایی است و می‌توان آن را یکی از بکرترین جاذبه‌های طبیعی چابهار، دانست.

 

روستای-درک

زیبایی‌های این روستای کویری در کنار ساحل، غیرقابل وصف است. این روستا، شب زیبایی دارد و یکی از زیباترین شبهای عمرتان را می‌توانید در آن تجربه کنید. 

 شب کنار ساحل بنشینید و در آرامش به آسمان نگاه کنید. حتی یک لحظه‌اش را از دست ندهید. چون همان‌طور که می‌دانید در آسمان شهر ستاره‌ای دیده نمی‌شود. برعکس شهر و آسمانش در دَرَک نه تنها در بالای سر و در آسمان که زیر پا و در دریا هم می‌توانید ستاره ببینید.

البته شاید در تمام سال تماشای چنین شگفتی غریبی ممکن نباشد اما مطمئن باشید که اگر اواخر اسفند یا اوایل فروردین در دَرَک باشید حتماً پلانکتون‌های دریایی را خواهید دید. این پلانکتون‌ها شب هنگام روی سطح آب می‌درخشند، درست مثل ستارگانِ آسمان.

درک شب

استان سیستان و بلوچستان از آن دست مناطقی است که علیرغم دیدنی‌های بسیاری که در خود جای داده، همچنان مهجور باقی مانده است. این استان جاذبه هایی دارد که برای بسیاری از ایرانیان ناشناخته است و فقط مردم بومی از آن مطلع هستند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز