"ساحل پُزم" ساحلی پر از جاذبه‌های گردشگری برای سفر نوروز

۱۴۰۲/۰۱/۰۱ - ۱۷:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۹۴۸۰
ساحل پُزم ساحلی پر از جاذبه‌های گردشگری برای سفر نوروز
یکی از سواحل زیبای جنوب ایران، پزم تیاب است که در شهرستان کنارک واقع شده است. ساحل پزم تیاب در حاشیه ساحلی دریای عمان قرار گرفته و غروب دل‌انگیز و فراموش‎‌نشدنی دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سیستان و بلوچستان ، یکی از سواحل زیبای جنوب ایران خلیج پزم است که در حاشیه دریای عمان و شهرستان کنارک واقع شده و پتانسیل‌های گردشگری، تفریحی و اقتصادی بالقوه‌ای دارد. گردشگران و مسافران می‌توانند در فصول مختلف سال با حضور در سواحل بکر و زیبای پزم تیاب از طبیعت شگفت‌انگیز و بکر آن در کنار پرندگان بی‌نظیر و جذاب لذت ببرند.

بندر پزم

این بندر مانند شبه‌جزیره است و دماغه آن به وال یا نهنگ شباهت دارد. به‌طور کلی، خلیج پزم از لحاظ شکل و موقعیت به خلیج چابهار شباهت دارد. پزم یکی از بنادر مهم جنوب کشور است که شغل اصلی مردم خون‌گرم این خلیج صیادی است و بخش اعظمی از پروتئین کشور را تامین می‌کند. خلیج پزم از چابهار ۶۰ کیلومتر و از شهرستان کنارک ۱۷ کیلومتر فاصله دارد.

ساحل پزم

خلیج پزم تیاب جاذبه‌ها و مناظر طبیعی بسیار زیبا و چشم‌نوازی دارد و زیبایی‌هایش هر بیننده‌ای را ساعت‌ها مجذوب خود می‌کند. در این ساحل بکر و طبیعی، هم می¬‌توان از سکوت و آرامش ساحل ماسه‌ای لذت برد و هم از تلاطم موج‌ها در کنار ساحل صخره‌¬ای شگفت‌زده شد.

lSb2B9kVxW2l9EmYgmyh4pNNIJNwi2i39h6bGjQ1

از جاذبه‌های اصلی این منطقه، غروب دل‌انگیز در ساحل صخره‌ای و ماسه‌ای آن است و در کنار غروب آفتاب به‌دلیل آب و هوای معتدل، این منطقه مکان مناسبی برای لذت بردن از تماشای پرندگان (پرستوی دریایی، کاکایی، فلامینگو، اگرت، آبچلیم، پلیکان، هوبره و عقاب دریایی ) محسوب می‌شود.

ساحل پزم

این منطقه در تابستان از بسیاری از شهرهای گرم و خشک کشور، خنک‌تر است و در زمستان هم مانند سایر شهرهای جنوبی، آب و هوای کاملا بهاری دارد؛ البته در ماه‌های اردیبهشت و خرداد رطوبت هوا به بیشترین میزان خود می‌‌رسد و هوا به‌شدت شرجی و مرطوب می‌شود. در کل بهترین زمان سفر به این منطقه از نظر آب و هوا از اوایل آبان تا اواسط فروردین است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز