استاندار: اقلام صادرات محور در شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان باید تولید شود

۱۴۰۱/۱۲/۲۸ - ۰۸:۱۸:۱۴
کد خبر: ۱۴۵۰۶۲۶
استاندار: اقلام صادرات محور در شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان باید تولید شود
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اقلام صادرات محور در شهرک‌های صنعتی با توجه به مرزهای طولانی این استان با سه کشور و دسترسی به آبهای آزاد، باید تولید شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از سیستان و بلوچستان ، محمد کرمی در شورای اداری شهرستان راسک با اشاره به پایان سال ۱۴۰۱ با طرح سوال از مسوولان اظهارداشت: ما مسوولان در طول سال گذشته چقدر به وظایف خود عمل و شبانه روز تلاش کردیم تا مشکلات مردم را برطرف کنیم.

وی با گلایه از وضعیت شهرک‌های صنعتی در مرزهای سیستان و بلوچستان افزود: چرا پیشرفت‌ شهرک‌های صنعتی استان در حد جدول‌گذاری است، باید با توجه به فرصت صادرات اقلام صنعتی را در همین شهرک‌ها تولید کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به ظرفیت‌های حضور مردم در فعالیت‌های اقتصادی تصریح کرد: با پرداخت تسهیلات و واگذاری زمین و همچنین هدایت مردم به سوی سرمایه‌گذاری و ایجاد شرکت‌های تعاونی باید از سرمایه‌های مردم در امور اقتصادی استفاده شود.
وی خاطرنشان کرد: ظرفیت کشاورزی این منطقه منحصر به فرد است و در راستای بهره‌برداری از این ظرفیت خدادادی، مسوولان بویژه جهاد کشاورزی باید برنامه ریزی و تلاش کنند.

کرمی با بیان اینکه آیا کسی غیر از مدیران همین منطقه کارها را باید انجام دهند، افزود: مسوولان باید بدنبال نوآوری و خلاقیت بوده و شبانه روز پیگیر انجام امور باشند.

وی با اشاره به ظرفیت کارخانه‌های سیمان در جهت مبادلات خارجی اظهارداشت: بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد ماده اولیه سیمان در کشورهای آفریقای وجود ندارد بنابراین ما می‌توانیم کلینکر تولیدی در استان را به این کشورها صادر کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: میزان صادرات ما با پاکستان باید افزایش یابد و برای توسعه امر واردات و صادرات ابتدا باید بازارچه‌های مرزی در هر ۲ کشور فعال شود.

وی ادامه داد: فعال شدن بازارچه مرزی در رونق اقتصادی خود شهرستان هم بسیار تاثیرگذار است.

کرمی بیان کرد: سیستان و بلوچستان ظرفیت‌ها و استعدادهای فراوان و جوانان توانمندی برای پیشرفت دارد و همه مسوولان در جهت شکوفایی آن و رسیدن به اهداف باید شبانه روز در میدان عمل باشند.

وی با اشاره به ارزش‌های اسلامی و قرآن بیان کرد: انسجام، وحدت و برادری در جهت پیشرفت مسلمانان بسیار حائز اهمیت است و دشمنان و صهیونیست تلاش می‌کنند که بین امت اسلامی تفرقه افکنی کنند تا نتوانیم در زمینه های اقتصادی علمی و فرهنگی رشد کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان به جایگاه جمهوری اسلامی ایران در دنیا پرداخت و افزود: جمهوری اسلامی ایران امروز با عظمت در دنیا پیش می‌رود و همین اعتبار و عظمت ایران در دنیا موجب اقبال بسیاری از کشورها برای ارتباط با ایران شده است.

​انتهای پیام
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز