کسب ۳۶۵ مدال رنگارنگ توسط ورزشکاران سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۱

۱۴۰۱/۱۲/۲۹ - ۱۰:۵۷:۲۱
کد خبر: ۱۴۵۱۲۲۲
کسب ۳۶۵ مدال رنگارنگ توسط ورزشکاران سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۱
مدیرکل ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان گفت: ورزشکاران استان در سال 1401 موفق به کسب 365 مدال انفرادی و 34 مدال تیمی در رقابت‌های کشوری شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از سیستان و بلوچستان ادهم کرد در گفتگو با خبرگزاری برنا اظهارداشت: در سال 1401تعداد 51 تیم ورزشی از سیستان و بلوچستان در لیگ‌های مختلف کشوری حضور یافتند و 339 اعزام به مسابقات قهرمانی کشور صورت گرفت.

وی افزود: استان سیستان و بلوچستان در سال 1401 میزبان 61 رقابت قهرمانی کشور شد وموفق به کسب 71 عنوان بین المللی ، 3 عنوان آسیایی و 5 عنوان جهانی گردید و تعداد 216 ورزشکار استان به اردوهای تیم ملی دعوت شدند که ازاین تعداد 72 نفر به عضویت تیم های ملی درآمدند و برگزاری 67 دوره آموزشی از دیگر موفقیت ها و اقدامات ورزشکاران در این سال است.

وی با اشاره به توسعه ورزش روستایی عشایری گفت: 893 برنامه، جشنواره و همایش روستایی و عشایری در روستاهای استان اجرا شد و تعداد 417خانه ورزش روستایی و همچنین 360 چمن مصنوعی مینی فوتبال هم به بهره برداری رسیده است که از این نظر درکشور حائز رتبه اول هستیم .

کرد افزود: یک‌هزار و 218 برنامه، جشنواره و همایش همگانی نیز در سیستان و بلوچستان به منظور توسعه ورزش و ایجاد شور و نشاط در جامعه برگزار شد و موفق به کسب رتبه اول کشور در توسعه ورزش همگانی شده ایم .

وی تعداد ورزشکاران سازمان یافته و باشگاه‌های ورزشی سیستان و بلوچستان را  به ترتیب 40 هزار و 655 نفر و 356 باشگاه عنوان کرد.

کرد با مهم دانستن ورزش بانوان بیان کرد : حضور بانوان استان در صحنه های ورزشی رشد چشمگیری داشته است بصورتی که دوازده هزارو 986 ورزشکار سازمان یافته بانو داریم و بانوان استان موفق به کسب 62 عنوان بین المللی شده اند. 

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: این استان به واسطه داشتن شرایط خاص جغرافیای طبیعی و فیزیک مردمانش، استانی کاملا ورزشی است به طوری که بیشتر مردم آن اعم از زن و مرد، کودکان، نوجوانان، جوانان، میانسالان و بعضا بزرگسالان به ورزش علاقه مند هستند و با تلاشهای صورت گرفته موفق شده ایم سرانه ورزش استان را به 54 سانتی متر برسانیم.

وی افزود: با وجود استعدادهای فراوان در حوزه ورزش استان تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی توجهی به این ظرفیت ها نشده بود اما هم اینک در پرتو نظام مقدس جمهوری اسلامی ضمن افزایش فضاهای ورزشی شاهد درخشش ورزشکاران این دیار در عرصه های ملی، منطقه ای و بین المللی هستیم.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز