فرودگاه بین المللی زاهدان غرب و شرق دنیا را به هم گره می زند

۱۳۹۵/۰۴/۰۵ - ۲۱:۱۶:۵۲
کد خبر: ۴۲۲۶۶۱
فرودگاه بین المللی زاهدان غرب و شرق دنیا را به هم گره می زند
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: فرودگاه بین المللی زاهدان با قرار گرفتن در موقعیت استراتژیک به عنوان چهار راه دنیا می تواند غرب و شرق کره زمین را به هم گره بزند و زمینه ساز توسعه سیستان و بلوچستان و کشور شود.

به گزارش خبرگزاری برنا ، باقر کُرد در حاشیه بازدید مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک کشور، یار محمدی نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی از باند دوم فرودگاه زاهدان اظهار داشت: باند دوم فرودگاه بین المللی زاهدان به طول چهار هزار و 250 متر و عرض 60 متر با 85 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست و هفته دولت امسال آماده بهره برداری می شود.

وی تصریح کرد: این طرح یکی از بهترین طرحهایی است که همزمان پرداخت و پیشرفت فیزیکی دارد به طوری که با اعتبار اولیه افزون بر 480 میلیارد ریال با مشارکت استانداری و هواپیمایی در دست ساخت است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: باند دوم فردگاه زاهدان با قرار گرفتن در زمره سومین باندهای بزرگ کشور در آینده نزدیک توانایی فرود هواپیماهای غول پیکر را خواهد داشت.

مدیر کل فرودگاههای سیستان و بلوچستان نیز گفت: باند قدیمی این فرودگاه به دلیل عرض کم و مقاومت پایین مورد استفاده قرار نمی گرفت به همین دلیل پس از کارشناسی های لازم همین باند براساس استانداردهای جهانی به عنوان باند دوم فرودگاه زاهدان در دست ساخت قرار گرفت تا هواپیماهای غول پیکر نیز از آن بتوانند استفاده کنند.

حسن اعرابی مقدم اظهار داشت: فرودگاه زاهدان اکنون دارای یک باند است به همین سبب در یک زمان تنها یک هواپیما می تواند نشست و برخواست کند که راه اندازی باند دوم موجب بالا رفتن ظرفیت ترافیک، اطمینان بیشتر و افزایش پروازها خواهد شد.

وی بیان کرد: افزایش ایمنی پروازها، افزایش ضریب هواپیماهای پهن پیکر، کاهش تاخیرات پرواز و ارایه خدمات به پروازهای عبوری از مهمترین ویژگی های توسعه زیر ساخت باند دوم فرودگاه زاهدان است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز