تامین ۲۳ هزارتن گوشت قرمز کشور از سیستان و بلوچستان

۱۳۹۵/۰۴/۱۳ - ۲۳:۳۳:۱۳
کد خبر: ۴۲۶۳۸۵
تامین ۲۳ هزارتن گوشت قرمز کشور از سیستان و بلوچستان
رئیس سازمان دامپزشکی کشور در زاهدان گفت: سال گذشته بالغ بر ۲۳ هزار تن گوشت در سیستان و بلوچستان استحصال شده و گوشت قرمز نقاطی از کشور را تامین کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، مهدی خلج ظهر امروز در دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان در زاهدان گفت: سازمان دامپزشکی مخالف پدیده قاچاق دام که بستر شیوع بیماریهای مشترک بین انسان و دام است، می‌باشد و واردکنندگان باید توجه داشته باشند دام خود را از راههای قانونی وارد کشور کنند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: مجوز واردات یا صادرات دام از طریق وزارتخانه جهاد کشاورزی به سازمان دامپزشکی اعلام می‌شود و با ارائه مدارک، قرارداد و مستندات لازم، عملیات قرنطینه‌ای بهداشتی دامپزشکی بر روی دام‌های وارداتی انجام می‌شود.
وی افزود: متاسفانه موضوع قاچاق ‌دام مشکلات فراوانی را در جامعه بوجود می‌آورد و از طرفی اقتصاد جامعه نیز به چالش کشیده می‌شود که لازم است مسئولان امر به طور جدی با این پدیده برخورد کند.
خلج تصریح کرد:  تولید گوشت قرمز یکی از توانمندیهای استان در بحث ایجاد اشتغال است و ذبح 120 هزار راس دام سنگین در  سال گذشته گواه بر این مدعا است که امیدواریم این رقم در سال جاری افزایش یابد.
وی تصریح کرد: توجه به آبزی‌پروری به عنوان یکی از اولویتهای این نهاد در استان موجب شد منابع آبزی‌پروری با تزریق لارو تامین شود و مسئله  اشتغال، تولید و صید و صیادی در استان رونق گیرد.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: با تلاش‌های مجموعه سازمان دامپزشکی کشور برای کنترل بیماری‌های دام، طیور و آبزیان تاکنون فرآورده‌های خام دامی سالم همچون شیر، گوشت مرغ، گوشت قرمز، تخم مرغ و گوشت ماهی تامین و در اختیار مردم قرار گرفته است.
وی با اشاره به اهمیت بحث واکسیناسیون دام افزود: باید بخشی از اعتبارات بودجه سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را جذب کنیم تا بخشی از مشکلات سازمان دامپزشکی کشور را برطرف شود.
رئیس دامپزشکی کشور تصریح کرد: در سال گذشته، بالغ بر 120 هزار راس دام در کشتارگاههای سیستان و بلوچستان کشتار شده و بالغ بر 23 هزارتن گوشت در استان استحصال شده و گوشت قرمز نقاطی از کشور را تامین کرده است بنابراین با سیاست دولت و تلاشهایی که صورت گرفته سیستان و بلوچستان یکی از استانهایی است که هم اشتغال و هم اقتصاد را دچار پویایی کرده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز