بزرگترین فستیوال بازیهای بومی و محلی سیستان و بلوچستان برگزار شد

۱۳۹۵/۰۶/۱۱ - ۰۹:۳۶:۰۱
کد خبر: ۴۵۳۷۳۵
بزرگترین فستیوال بازیهای بومی و محلی سیستان و بلوچستان برگزار شد
بزرگترین فستیوال و المپیاد بازیهای بومی و محلی استان سیستان و بلوچستان در شهرستان سراوان (بخش جالق) و روستای هدف گردشگری ناهوک شهرستان سراوان برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری برنا ، بازیهای بومی و محلی استان سیستان و بلوچستان به مناسبت هفته دولت با حضور مدیر کل ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان، فرماندار سراوان ، رؤسای ادارات دولتی، رؤسای هیئت های ورزشی، معتمدین، ریش سفیدان و جوانان برگزار شد.

بازیهای بومی و محلی استان در روستای ناهوک با حضور بیش از 300 نفر ورزشکار از دهیاریها و بخشداریهای شهرستانهای استان در رشته های هفت سنگ، کپگ، طناب کشی، پرتاب وزنه، کشتی کج گردان انجام گرفت. که فرهنگ اصیل، آداب و رسوم بومی منطقه و استان سیستان و بلوچستان را به خوبی به نمایش گذاشتند.

همچنین پیکر بندی و طراحی زمین اجرای مسابقات، استعدادهای منطقه در هنرهای دستی و محلی و فرهنگ اصیل مردم بلوچستان را به نمایش گذاشته بود و با اجرای زنده موسیقی سنتی بلوچی یادگار خوبی را در اذهان مردم، ورزشکاران و مسئولین به جا گذاشت.

در پایان المپیاد در بخش تیمی شهرستان های سراوان ، ایرانشهر و چابهار به ترتیب مقامهای اول تا سوم را کسب کردند و کاپ قهرمانی به سرپرستان تیم ها اهداء گردید.

در این برنامه مقرر گردید به منظور شناساندن توانایهای منطقه بلوچستان و شهرستان سراوان بازیهای بومی و محلی کشوری در روستای دشتوک بخش مرکزی سراوان در آینده برنامه ریزی و برگزار شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز