سنت های مثبت که پیام عاشورا را در بردارد حفظ شود

۱۳۹۵/۰۷/۰۹ - ۱۶:۵۸:۰۶
کد خبر: ۴۶۳۴۸۷
سنت های مثبت که پیام عاشورا را در بردارد حفظ شود
امام جمعه ی شهرستان زابل عنوان کرد: با توجه به فرا رسیدن ایام عزاداری امام حسین، تمامی سنت های مثبت که پیام عاشورا را در بردارد حفظ شود و از افراط و تفریط خودداری شود.

به گزارش خبرگزاری برنا ،حجه الاسلام و المسلمین علی اکبر کیخا در خطبه های نماز جمعه ی این هفته شهرستان زابل بیان داشت: قیام ابی عبدالله الحسین (ع) برای زنده نگهداشتن امر به معروف و نهی از منکر بود قیامی که پایه های طاغوت را در هم شکست و ارزش ها را حفظ و امت اسلام را در مسیر آرمان های فراموش شده قرار داد و به حرکت در آورد.

وی افزود: قیام ابا عبدالله، قیامی است که به مستضعفان در مقابل مستکبران قدرت ایستادگی داد و همچنین بعد از قرن ها و در عصر غیبت کبری قدرتی در دل میرزای شیرازی که با قلم و با فتوای تحریم تنباکو جلوی نفوذ اقتصادی و سیاسی انگلیس را بگیرد و آخوند خراسانی، مرجع تقلید را به میدان مبارزه آورد و باعث شد شیخ فضل الله نوری در پای چوبه ی دار دلش قرص و سرش بلند باشد.

خطیب جمعه ی شهرستان زابل ابراز داشت: قیام ابا عبدالله سرمنشا قیامی که سید روح الله را مثل جبل راسخ، بت طواغیت در هم شکست، ایران اسلامی را از لوث بت ها پاک، مادران شهید همچون زینب کبری (س) طفلان خود را کفن پوش اجازه میدان دادند و پدران شهید همچون سیدالشهدا (ع) علی اکبرهایشان را روانه ی میدان رزم کردند بود.

وی با بیا ن اینکه، عاشورا یعنی محل فرا گرفتن درس بندگی برای بندگان خدا افزود: امام حسین، با قیامش دین خدا را حفظ کرد، دینی که مُهر « و رضیتُ لکم الاسلام دینا را دارد » و با این دین فقط می توان خدا را پرستش کرد بنابراین تا قیام قیامت هرکس عبد خدا شود، ابا عبدالله الحسین (ع) پدر و مربی اوست، لذا اباعبدالله هست .

کیخا با عنوان اینکه، امام حسین (ع) با بذل جان به دنبال حفظ دین و پرستش خدا بود تصریح کرد: امام حسین در صحنه عاشورا در میدان کربلا در همان مقیاس کم جغرافیایی تمام زیبایی های بندگی را از عالم مفاهیم به عالم غیبیت آورد و تمام زیبایی های بندگی را به پهنای تمام عالم از بدو خلقت تا قیام قیامت، در یک بازه زمانی چند ساعته به نمایش گذاشت و ملائک و عقلا را مات و مبهوت کرد.

وی تاکید کرد: آنچنانکه استکبار جهانی از نماز می ترسد از محافل محرم و صفر لرزه بر اندامش می افتد بنابراین کسانی که گرفتار امواج تهاجم فرهنگی و در خطر غرق شدن و نابودی هستند حسین کشتی نجات است.

امام جمعه ی زابل گفت: عزاداری ها به سبک سنتی باشد و از دخیل کردن آلات موسیقی به هیئات پرهیز شود، همچنین سبک های عزاداری سیستانی را حفظ و موارد خرافی یا خلاف شرع باید کنار گذاشته شود.

وی با بیان اینکه، از اسراف پرهیز و هر خانه یک پارچه مشکی درب خانه نصب کند و در مجالس حتما منبر باشد تا با اهداف امام (ع) آشنا شویم ادامه داد: دسته جات در ساعات متعارف در خیابان ها حضور پیدا کنند، بلندگوی پشت بام مساجد برای کسی مزاحمت ایجاد نکند و در مورد نذورات و ذبح حیوانات و مصرف شدن آنها در هیأت با صاحبان نذر هماهنگ کنید و اجازه بگیرید.

کیخا در پایان با تبریک فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی ابراز داشت: عزیزان نیروی انتظامی که وظیفه امنیت انتظامی، انتظامات و امنیت داخل جامعه به عهده آنان است وً در مراسمات ملی و مذهبی به ویژه محرم و صفر زحمتشان مضاعف می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز