اخلاق در ورزش مهمترین هدف ورزشکاران باشد

۱۳۹۵/۰۷/۲۵ - ۱۵:۴۹:۲۹
کد خبر: ۴۶۹۸۱۳
اخلاق در ورزش مهمترین هدف ورزشکاران باشد
استاندار سیستان و بلوچستان گفت : پیشتازی اخلاق و احترام در محیط ورزش و صیانت از سلامت و انسانیت رسالت فعالان ورزشی و ورزشکاران است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، علی اوسط هاشمی در جلسه شورای راهبردی ورزش استان بمناسبت هفته تربیت بدنی با حضور مدیر کل ورزش و جوانان و روسای هیئت های ورزشی در استانداری برگزار شد اظهار داشت : برای تقویت و رشد ورزش در جامعه از هیچ  کمک و همراهی دریغ نخواهم کرد .

وی با اشاره به نرخ بالای جمعیت جوان استان بیان کرد : رقابت در حوزه ورزش بر پایه ی مردانگی ، مروت ،بزرگی و انسانیت دستاوردهای بسیار ارزشمندی خواهد داشت. وی اظهار داشت: در موضع رقابت از فن رقیب باید درس بگیریم که حاصل آن شکست نیست بلکه درس گرفتن است؛زیرا اگر رقابت نباشد نشاط و پویایی و آرمان طلبی نخواهد بود.

وی اعتقاد داشت : محصول ورزش  توجه به همه و بودن بر کرسی های حاصل از شایستگی توان انسانی است که بارها در عرصه های تنگ سیاسی که بر ما تحمیل کرده اند از طریق ورزش توانسته ایم نام و نشان خود را در نگاه ها حفظ کنیم .

صیانت از سلامت و انسانیت

وی پیشتازی اخلاق و احترام در محیط ورزش و صیانت از سلامت و انسانیت را رسالت فعالان ورزشی بیان کرد و گفت: نگاه به ورزش استان باید عمیق تر و هدف تنها قهرمانی نباشد بلکه تندرستی ، سلامت ، جمع پذیری و فرهنگ سازی در جهت توسعه رشد ورزش در جامعه محور کار قرار بگیرد. وی معتقد است باید راهکاری اندیشید که جایگاه ورزش در سبد خانوارها در ردیف های اول تا سوم قرار بگیرد که در این صورت ورزش در جامعه ترویج و جایگاه بالایی پیدا خواهد کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان  توسعه ورزش‌های همگانی را ضامن پویایی، تندرستی و سلامت جامعه دانست و گفت: با توجه به جمعیت گسترده جوان موجود در سیستان و بلوچستان، هدف در ورزش استان نباید فقط قهرمانی باشد، بلکه باید نسبت به نهادینه‌کردن ورزش‌های همگانی که مورد توجه اقشار مختلف جامعه است، برنامه‌ریزی ویژه‌ای صورت گیرد.

وی ورزش را پیام‌آور سلامتی دانست و خواستار افزایش اقبال به ورزش در میان جوانان، کودکان و کهن‌سالان استان شد و عنوان کرد: رعایت اخلاق‌مداری در عرصه‌های ورزشی و سلامت اخلاقی، زینت ورزش است و باید الگوی ورزشکاران سیستان و بلوچستان باشد.

هاشمی رقابت را منشاء انرژی و ایجاد امید در حوزهای مختلف جامعه خواند و گفت: اساس پیشرفت باید بر مبنای توسعه انسانی شکل گیرد و میدان‌های ورزشی عامل رشد و نمو استعداها هستند.

وی مناسب ترین سرمایه گذاری برای جوانان را بها دادن به پویایی و شادابی نسل جوان برشمرد و اظهار داشت: به علت خلاء شادی ، توجه همه از کودک تا بزرگسال به ورزش است که این مسئله مسئولیت هیئت های ورزش را سنگین تر می کند.

گفتنی است در این جلسه بر پیگیری روند رو به رشد ورزش استان با تمام توان برای دستیابی به جایگاه بالاتر در سطح ملی و بین المللی با حمایت مادی و معنوی بیشتر تاکید شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز