کتاب جامع معرفی سیستان و بلوچستان باید تالیف شود

۱۳۹۵/۰۸/۰۶ - ۱۳:۱۸:۵۹
کد خبر: ۴۷۴۸۶۷
کتاب جامع معرفی سیستان و بلوچستان باید تالیف شود
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تالیف کتاب جامع معرفی استان سیستان و بلوچستان به گردشگران و میهمانان استانی ضرورت دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا، علی‌اصغر جمشیدنژاد ظهر امروز در جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی بیست و چهارمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران که در زاهدان برگزار شد اظهار داشت: بسته فرهنگی مشتمل بر چندین جلد کتاب در حوزه‌های مختلف از مؤلفان سیستان و بلوچستان تهیه و  به میهمانان استانی دستگاه‌های اجرایی اهدا شود تا ضمن معرفی مؤلفان و صاحبان اثر، استان نیز بهتر شناخته شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: کتاب فاخرترین کالای فرهنگی است و باید سالانه حداقل 4 جلد کتاب از مولفان استان توسط فرهنگ و ارشاد اسلامی به دستگاه‌های اجرایی و نهادها اهداء شود.

وی تاکید کرد: اهدای کتاب باید در سبد هدایا و جوایز دستگاه‌های اجرایی و نهادهای سیستان و بلوچستان قرار بگیرد.

جمشیدنژاد با اشاره به رویکرد استاندار در نامگذاری استان به عنوان مقصد گردشگری کشور در سال 96، گفت: با هدف معرفی استان برخی از همایش‌ها که در گذشته در مرکز کشور برگزار می‌شد، سال آینده در سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد.

وی افزود: باید پیش‌بینی لازم صورت گیرد تا بخشی از هدایای مهمان‌های خارج از استان که برای همایش دعوت می‌شوند، عرضه و معرفی کالای فرهنگی استان باشد.

معاون استاندار تصریح کرد: شهرداری زاهدان کتاب جامع معرفی شهر زاهدان را با نگاه به ظرفیت‌های مرکز استان، ضرورت‌ها و نیازمندی‌ها تهیه و تدوین نماید تا الگویی برای سایر شهرداری‌های استان قرار بگیرد.

جمشیدنژاد با تاکید بر ماندگار بودن هفته کتاب اظهار داشت: متناسب با مناسبت‌ها، کتاب‌های مرتبط با آن در معرض عموم قرار بگیرد و مؤلفان آن نیز تجلیل شوند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار با اشاره به طرح پیشنهاد عنوان "پایتخت فرهنگی کتاب"، گفت : با توجه به اینکه این شاخص رقیب کشوری دارد باید عمیق‌تر به این موضوع توجه کرد.

وی اضافه کرد: اولین شاخص، ایجاد ذوق و علاقه در جامعه نسبت به کتاب و فرهنگ است و دوم استدلال‌های مستندی که پیشینه و صبغه تاریخی و فرهنگی استان را نشان می‌دهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز