دیدار سخنگوی حزب اعتدال و توسعه با مولانا عبدالحمید

۱۳۹۵/۰۸/۲۹ - ۰۸:۴۳:۵۷
کد خبر: ۴۸۴۱۶۳
دیدار سخنگوی حزب اعتدال و توسعه با مولانا عبدالحمید
چهارشنبه 26 آبان ماه دکتر اسماعیل شجاعی معاون استان‌ها و کانون‌‌ها و سازمان‌های حزب اعتدال و توسعه به همراه بعضی از مسئولین حزب با شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان در محل مدرسه علوم دینی دارالعلوم زاهدان دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل پورتال رسمی حزب اعتدال و توسعه، در ابتدای این دیدار دکتر اسماعیل شجاعی به بیان تاریخچه حزب اعتدال و توسعه و اهداف و رویکردها حزب پرداخت، سپس خط مشی حزب را در رابطه با اقوام و مذاهب ترسیم نمود.

در ادامه جناب آقای سید معروف صمدی نماینده ادوار مجلس و رئیس سازمان اقوام و طوایف حزب روند تشکیل سازمان اقوام را توضیح دادند و سیاست‌های پیش روی حزب را با محوریت اقوام و طوایف تشریح کرد.

سرکار خانم اربابی دبیر استان سیستان و بلوچستان حزب نحوه تشکیل و تحولات شورای حزب در این استان را برای حاضرین توضیح دادند و روند توسعه تشکیلاتی در کلیه شهرستان‌های استان را تشریح کردند.

در ادامه مولانا عبدالحمید عضو اتحادیه جهانی علمای مسلمان، ضمن خیر مقدم به مسئولین حزب اعتدال و توسعه این حزب را یکی از ارکان ایجاد وحدت بین ایرانیان دانست و بیان کرد، ما باید از پتانسیل تنوع قومیتی در کشور استفاده کنیم و با بکارگیری شایستگان و کارشناسان زبده هر قوم سعی کنیم وحدت بین ایرانیان را افزایش دهیم و مانع از سوءاستفاده شرق و غرب و تفرقه افکنی آنان شویم.

امام جمعه اهل سنت زاهدان افزود: ایران متعلق به تمام اقوام کُرد، لُر، تُرک، بلوچ، سیستانی، ترکمن و ... هست و ما با هم باید سعی در آبادانی و توسعه این کشور در سایه اسلام نماییم.

امام جمعه اهل تسنن زاهدان اظهار داشت، عملکرد دولت تدبیر و امید و همچنین حزب اعتدال و توسعه در مورد مسئله قومیت‌ها مثبت و قابل قبول بوده است و از دولت بابت امنیت بوجود آمده در کشور و بخصوص استان سیستان و بلوچستان تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه جلسه سید فتاح حسینی رئیس شورای استان آذربایجان غربی حزب، به بیان نقاط قوت همکاری بین شیعه و سنی پرداخت و اظهار کرد همواره نظام جمهوری اسلامی ایران و در راس آن مقام معظم رهبری سعی در افزایش این وحدت داشته‌ است و اعتقاد داشتند که این وحدت باعث هم افزایی در بین ایرانیان می‌شود.

در انتهای جلسه دکتر اسماعیل شجاعی سخنگو ی حزب  ضمن تشکر از اینکه این فرصت فراهم شد تا رویکرد حزب برای این مرجع عالی قدر تشریح گردد، به سوالات پیش آمده پاسخ دادند.


 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز