دوره توانمندسازی سازمانهای مردم نهاد در زاهدان برگزار شد

۱۳۹۵/۰۹/۰۵ - ۱۵:۵۸:۴۴
کد خبر: ۴۸۶۴۷۷
دوره توانمندسازی سازمانهای مردم نهاد در زاهدان برگزار شد
دوره توانمند سازی "آشنایی با حقوق و تکالیف سازمانهای مردم نهاد " بمدت 2 روز در زاهدان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، این دوره با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان  ، دبیران موسسات مردم نهاد استان و کارشناسان فرهنگی و امور جوانان  با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان و سمن پاکبانان طبیعت شرق در سالن جلسات استانداری آغاز شد.

 این دوره شامل دو کارگاه با موضوعات "آسیب شناسی شکل گیری و فعالیت سمنهای جوانان " با مدرسی دکتر کلاشلو معاون مرکز مطالعات و پژوهش هاى راهبردی وزارت ورزش و جوانان و کارگاه " آشنایی با حقوق و تکالیف سازمانهای مردم نهاد "  با مدرسی دکتر رستمی بود.  

معاون مطالعات و پژوهش های جوانان مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی وزارت ورزش و جوانان در این دوره اظهارکرد: سازمانهای مردم نهاد ( سمن‌ها) حلقه واسطه بین جامعه و حاکمیت هستند،این موضوع به این معنی است که فعالیت سمن‌ها به هیچ نهادی از کشور محدود نمی‌شود،لذا اولویت‌بندی تقاضاهای اجتماعی،تاثیرگذاری بر نهادهای دولتی،ارتقای سطح فرهنگ عمومی،افزایش آگاهی عمومی مردم، جذب نخبگان، ایجاد هماهنگی و انسجام در جامعه، کاهش و کنترل خشونت‌های اجتماعی نیز از دیگر وظایف سازمان مردم نهاد است.

کلاشلو با تاکید بر  مشارکت سمن ها با یکدیگر ،خاطرنشان کرد: سمن های استان باید به صورت شبکه ای با یکدیگر و در کنار هم کار کنند تا دارای قدرت بیشتری شوند .

وی گفت : ناآگاهی جامعه نسبت به کارکردهای سازمان‌های مردم نهاد، ناکافی بودن بودجه سمن‌ها، نبود عملکرد حرفه‌ای سمن‌ها، وابستگی به احزاب سیاسی، فقدان قانون جامع و کارا برای تشکیل و فعالیت‌ سمن‌ها آسیب هایی هستند که سمن ها را تهدید می کند.

معاون مطالعات و پژوهش های جوانان مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر این موضوع که سمن ها وارد مسایل سیاسی نشوند گفت : ورود سمن ها به مسائل سیاسی و انتخاباتی استقلال آنها را می گیرد و دچار آسیب های جدی می شوند.

کلاشلو یادآور شد: خوشبختانه سیستان و بلوچستان در دو سال گذشته در تاسیس و فعالیت سازمان‌های مردم نهاد اقدامات خوبی را انجام داده و توانسته است تعداد سمن‌های این استان را افزایش دهد. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز