سرمایه گذاری تاجران افغانستان در چابهار

۱۳۹۶/۰۶/۲۱ - ۱۱:۱۱:۲۶
کد خبر: ۶۱۱۹۲۸
سرمایه گذاری تاجران افغانستان در چابهار
فرماندارچابهار گفت: تاجران افغانستان هیچ محدودیتی برای سرمایه گذاری در چابهار ندارند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، فرماندارچابهار گفت: فعالان اقتصادی و تجاری کشور افغانستان هیچ محدودیتی برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف از جمله شیلات، گردشگری، بازرگانی و صادرات و واردات کالا در این شهرستان ندارند.

ایوب درویشی در نشست خبری با والی ولایت قندهار افغانستان افزود: چابهار یک نقطه راهبردی و چهار راه توسعه کشورهای همسایه به ویژه افغانستان است و می تواند زمینه پیشرفت کشور دوست و همسایه افغانستان را فراهم کند.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاران افغان در منطقه آزاد چابهار و خارج از محدوده منطقه آزاد (شهرستان چابهار) می توانند فعالیت تجاری و اقتصادی داشته باشند، خاطرنشان کرد: فرمانداری، منطقه آزاد و مسئولان مستقر در این شهرستان در اسرع وقت با فراهم کردن امکانات وتسهیلات، همکاری لازم را با تجار افغانستان خواهند داشت.

وی ادامه داد: چابهار نقش مهمی در توسعه و آبادانی کشور افغانستان دارد و بهترین، کوتاه ترین و امن ترین مسیر برای صادرات و واردات کالاهای افغانستان از طریق دریا است.

وی بر افزایش حجم مبادلات تجاری و اقتصادی افغانستان با استان سیستان وبلوچستان، حل مشکلات تردد و اقامت بلندمدت تاجران افغان، تردد کامیون های پلاک افغانستان در محور ترانزیتی چابهار- میلک تاکید کرد.

درویشی گفت: توسعه روابط با کشورهای همسایه به ویژه افغانستان از اهداف اصلی ایران است و همیشه برای هم افزایی یکدیگر می اندیشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز