۸۷ موقوفه جدید در سیستان و بلوچستان ثبت شد

۱۳۹۶/۰۸/۲۵ - ۰۸:۲۹:۱۶
کد خبر: ۶۳۸۰۰۴
۸۷ موقوفه جدید در سیستان و بلوچستان ثبت شد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۸۷ موقوفه جدید در سیستان و بلوچستان به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون 87 موقوفه جدید در سیستان و بلوچستان به ثبت رسیده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان افزود: از این تعداد 29 مورد در اداره اوقاف شهرستان زاهدان، 43 مورد در اداره اوقاف شهرستان زابل، 9 مورد در اداره اوقاف شهرستان ایرانشهر و 6 مورد در اداره اوقاف شهرستان زهک به ثبت رسیده که مجموع مساحت این موقوفات 36 هزار و 767 مترمربع به ارزش 168 ملیارد ریال بوده است.

وی به فعالیت مثبت ادارات اوقاف سیستان و بلوچستان در زمینه حفظ و حراست از موقوفات اشاره کرد و گفت: در بخش حفظ و حراست از موقوفات از ابتدای سال تاکنون 55 سند موقوفه مربوط موقوفات مختلف سطح استان به متراژ 158 هزار مترمربع دریافت شده است.

تدینی خاطرنشان کرد: ادارات اوقاف در راستای اجرای دقیق نیات واقفان حساسیت ویژه‌ای دارند و در این راستا از ابتدای سال تاکنون یک میلیارد تومان اجرای نیت موقوفه در استان انجام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان به ضرورت و اهمیت اعزام مبلغ به مناطق محروم و دورافتاده سیستان و بلوچستان با توجه به وسعت و عمق محرومیت‌های این استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون 476 مبلغ با هماهنگی ادارات اوقاف سطح استان به مناطق محروم استان اعزام شده‌اند.

وی به فعالیت‌های اداره‌کل اوقاف سیستان و بلوچستان در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: امسال حدود 2000 نفر در 12 رشته در مسابقات قرآنی استان شرکت کرده‌اند که حدود 300 نفر آنها دانشجو بوده‌اند.

تدینی افزود: همچنین در حال حاضر 12 هزار و  500 نفر در 19 شهرستان سطح استان زیر نظر 60 مربی قرآن در طرح قاریان و حافظان قرآن تحت آموزش هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان با بیان اینکه خوشبختانه در استان متجاوز و غاصب موقوفات نداریم، اضافه کرد: فرهنگ‌سازی در زمینه وقف در استان سیستان و بلوچستان ضعیف است و ضرورت دارد تلاش بیشتری در این راستا در سطح استان صورت گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز