برای نخستین بار؛

صادرات خرما از طریق راه آهن زاهدان - کویته

۱۳۹۶/۰۹/۲۷ - ۱۱:۰۹:۵۹
کد خبر: ۶۵۰۹۰۰
صادرات خرما از طریق راه آهن زاهدان - کویته
مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور(مستقر در زاهدان) گفت: برای نخستین بار صادرات خرما از زاهدان به کویته پاکستان از طریق ناوگان حمل و نقل ریلی انجام شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، مجید ارجونی اظهار داشت: 10 هزار تن خرما به وسیله واگن های پاکستانی از زاهدان به کویته این کشور ارسال شد.

وی افزود: این محموله شامل خرمای مضافتی صادراتی بومی سیستان و بلوچستان است.

وی بیان کرد: سیمان، قیر، گوگرد، گل سرخ و فوتس اویل عمده کالاهای صادراتی این خط ریلی به پاکستان است.

فوتس اویل به عنوان محصول جانبی فرآیند تولید پارافین جامد است که در این محصول مقدار زیادی روغن و اسیدهای چرب وجود دارد.

مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور گفت: همچنین عمده کالاهای وارداتی در این مسیر کنجد و برنج خوراکی و عمده کالاهای ترانزیتی گوگرد خام است.

ارجونی اظهار داشت: صادرات کالا از طریق خط ریلی زاهدان به کویته پاکستان از 18 شهریور ماه امسال تا کنون در همسنجی با مدت مشابه پارسال 177 درصد رشد داشته است.

وی افزود: میزان صادرات کالا از طریق خط ریلی زاهدان - کویته در 100 روزه اخیر 10 هزار و پنج تن گزارش شده که در مقایسه با سه هزار و 606 تن مدت مشابه پارسال افزایش قابل توجهی داشته است.

وی در تشریح عملکرد 100 روزه راه آهن جنوب شرق کشور(مستقر در زاهدان) گفت: در این مدت میزان ترانزیت کالا از زاهدان به کویته پاکستان هزار و 357 تن بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش مطلق داشته است.

وی افزود: میزان تخلیه بارهای داخلی(بارهایی که در داخل کشور جابجا می شوند) در این مدت 64 هزار و 364 تن بوده که نسبت به 17 هزار و 32 تن پارسال رشد 278 درصدی را نشان می دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز