افتتاح ۱۸ واحد مسکونی ویژه معلولان در چابهار

۱۳۹۶/۱۰/۰۱ - ۱۲:۰۲:۴۲
کد خبر: ۶۵۲۶۱۲
افتتاح ۱۸ واحد مسکونی ویژه معلولان در چابهار
۱۸ واحد مسکونی ویژه معلولان چابهاری امروزبا حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور، فرماندار و شماری از مسئولان در این شهرستان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، محسنی بندپی  معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور در حاشیه این آیین گفت: ساخت مسکن برای معلولان زیر پوشش این سازمان از اولویت‌های دولت است.

انوشیروان محسنی بندپی اظهار داشت: هم اینک ساخت مسکن برای خانواده‌های دارای ۲ معلول به بالا در حال انجام است که بعد از آن برای خانواده‌های دارای یک معلول مسکن ساخته می‌شود.

وی افزود: برای ساخت هر واحد مسکونی ویژه معلولان ۱۸۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات چهار درصد در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: هم اینک سه هزار و ۲۱۵ معلول زیر پوشش اداره بهزیستی شهرستان چابهار هستند که تاکنون ۱۶۷ خانواده دارای ۲ معلول به بالا شناسایی شدند که نیازمند ساخت خانه هستند.

معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه چابهار نیز توجه بیشتر به مشکلات حوزه بهزیستی و ارتقای اداره بهزیستی به اداره کل و ساخت مسکن برای معلولان و افراد زیر پوشش را خواستار شد.

ایوب درویشی افزود: چابهار با وجود نام و آوازه بالا و ظرفیت‌های اقتصادی، تجاری، گردشگری و شیلاتی بیشترین جمعیت حاشیه نشینی و مشکلات اجتماعی و فرهنگی را دارد.

رئیس اداره بهزیستی چابهار نیز اظهار داشت: هم اینک ۶۳۰ معلول در این شهرستان زیر پوشش این نهاد قرار دارند که علاوه بر این‌ها سه هزار و ۲۱۵ معلول دیگر نیز در صف انتظار و پشت نوبت دریافت مستمری هستند.

حسن تاوانه افزود: همچنین ۳۸۶ نفر در بخش امور اجتماعی زیر پوشش و هزار و ۳۷ نفر نیز پشت نوبت برای حمایت در این بخش هستند.

وی برای زیر پوشش قرار دادن چهار هزار و ۲۵۲ معلول و افراد واجد شرایط در بخش امور اجتماعی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه ۳۵ مهد کودک روستایی و هشت مهد کودک شهری در چابهار راه اندازی شده و هزار و ۲۰۰ کودک در آن‌ها پذیرش شده اند، خاطرنشان کرد: این شهرستان نیازمند راه اندازی بیش از ۳۰۰ مهد کودک در مناطق روستایی و شهری است تا کودکان بتوانند آموزش‌های قبل از رفتن به مدرسه را فرا گیرند.

مرکز مشاوره روان شناختی بررسی مشکلات روانی، تحصیل، مالی و ازدواج با مشارکت بخش خصوصی و با اعتبار ۱۵۰ میلیون ریال، مرکز نگهداری معلولان در منزل، روستا مهد در کمب برای نگهداری و آموزش ۳۰ نفر با یک وعده غذای گرم با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور افتتاح شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز