۹ شهرک آماده واگذاری برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه آزاد چابهار

۱۳۹۶/۱۰/۲۰ - ۰۸:۳۸:۱۸
کد خبر: ۶۶۰۷۵۹
۹ شهرک آماده واگذاری برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه آزاد چابهار
عضو هیات مدیره و معاون فنی و مهندسی سازمان منطقه آزاد چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: 9 شهرک تخصصی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در این منطقه آماده واگذاری است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، حمیدالله بلیده اظهار داشت: چابهار با اتصال به آبهای آزاد اقیانوس هند موقعیت مناسبی در زمینه تجاری، اقتصادی، گردشگری، کشاورزی و ترانزیت کالا دارد.

وی شهرک های در نظر گرفته شده برای سرمایه گذاری را فرآوری خرما، صنایع خودرو، شیلات، فناوری اطلاعات و ارتباطات، عمل آوری صنایع غذایی و کشاورزی، شیمایی، لجستیک، انرژی های تجدید پذیر و شهرک پزشکی عنوان کرد.

وی بیان کرد: ساخت شهرک های تخصصی افزایش میزان تولید، توسعه پایدار و اشتغال را به همراه داشته و نقش مهمی در پیشرفت سیستان و بلوچستان و صادرات کالا به داخل و خارج کشور دارد.

وی گفت: سرمایه گذاران در منطقه آزاد چابهار علاوه بر بهره مندی از معافیت های مالیاتی به مدت 20 سال از عوارض ورودی ماشین آلات، قطعات و مواد اولیه برای صادرات مجدد نیز معاف هستند.

وی افزود: ورود بخشی از محصولات تولیدی در شهرک های تخصصی به داخل کشور به میزان ارزش افزوده بدون پرداخت عوارض است.

عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: هدف از پیشنهاد شهرک های تخصصی ایجاد یک مجتمع متمرکز دارای امکانات پشتیبانی تولید، رفاهی و زیربنایی برای این تولیدات به منظور صادرات و مصارف داخلی است.

بلیده ای تصریح کرد: مطالعات اولیه و جانمایی شهرک های یاد شده توسط مشاور انجام شده است و منتظر استقبال و حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی هستیم.

وی به روش سرمایه گذاری مستقیم خارجی و داخلی اشاره کرد و گفت: مشارکت با بخش خصوصی به روش واگذاری زمین براساس اجاره بلند مدت یا مشارکت در سرمایه گذاری یکی از روش های خوب سرمایه گذاری است که در آن زمین و مجوزهای لازم به عنوان آورده سازمان منطقه آزاد منظور می شود.

عضو هیات مدیره و معاون فنی ومهندسی سازمان منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه در مجموع برای ایجاد و راه اندازی 9 شهرک تخصصی هزار و 276 هکتار زمین تخصیص یافته است خاطرنشان کرد: مجموع حجم سرمایه گذاری این شهرک ها 551 میلیون دلار برآورد شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز