با حضور رئیس فدارسیون ورزشهای روستایی و بازیهای بومی و محلی کشور؛

سومین جلسه شورای اداری ورزش سیستان و بلوچستان برگزار شد

۱۳۹۶/۱۰/۲۹ - ۰۸:۳۸:۰۷
کد خبر: ۶۶۴۵۹۵
سومین جلسه شورای اداری ورزش سیستان و بلوچستان برگزار شد
سومین جلسه شورای اداری ورزش سیستان و بلوچستان با رویکرد توجه به ورزش روستاها و احیای بازیهای بومی ومحلی در زاهدان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، در این نشست پارسا مدیرکل دفتر توسعه ورزش روستایی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه ٢٦ درصد از جمعیت کشور به روستاها اختصاص دارد گفت؛ در بیش از ٦٣ هزار روستای کشور تنها ١٧٠٠ مکان سرپوشیده وجود دارد که امار مطلوبی نیست و فضای روباز هم فقط برای اقایان و در فصول خاصی قابل استفاده است.

وی در خصوص فعالیتهای صورت گرفته برای رشد ورزش روستایی در استان پهناور سیستان و بلوچستان گفت؛ یکی از ٤ جشنواره بزرگ بومی و محلی کشور به سیستان و بلوچستان واگذار شده و ٥٠ خانه ورزش روستایی در این استان تجهیز شده است.

مدیرکل دفتر توسعه ورزش روستایی وزارت ورزش و جوانان درباره اقدامات این اداره کل برای تدوین و ثبت بازیهای بومی و محلی کشور هم گفت؛ اطلس بازیهای بومی و محلی با معرفی  ١٠ بازی بومی و محلی شاخص هر استان در حال تدوین است که تاکنون ٢٠ استان مستند سازی این بازیها را انجام داده اند و امیدواریم بعد از چوگان با تلاش و رایزنی هایی لازم به ثبت جهانی سایر بازیهای شاخص کشور هم اقدام کنیم .

جعفری رئیس فدارسیون ورزشهای روستایی و بازیهای بومی و محلی کشور هم در این جلسه با اشاره به اینکه توسعه ورزش روستایی کشور نیازمند همکاری تمامی فدراسیون های ورزشیست گفت؛ فدراسیون ورزشهای روستایی نقش تسهیل کننده دارد و اعتبارات کافی برای پرداختن به ورزش دهها هزار روستا در کشور در اختیار ما نیست.

امیاری سرپرست اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان نیز روستاهای این استان را سرشار از استعدادهای ورزشی عنوان کرد و افزود؛  ٤٠ درصد  از پروژه های ورزشی استان در روستاها ساخته شده و ٩٠ درصد از پروژه های ورزشی استان در دهه فجر در روستاها به بهره برداری می رسد.  

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز