حمله قاچاقچیان چوب به مامور حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری هامون

۱۳۹۶/۱۱/۰۴ - ۰۹:۲۷:۲۷
کد خبر: ۶۶۷۱۱۰
حمله قاچاقچیان چوب به مامور حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری هامون
معاون حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان گفت: قاچاقچیان چوب ضمن حمله به مامور یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان هامون وی را مورد ضرب و شتم قرارداده و مجروح کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، مصطفی دلخوش افزود: طی چند روز اخیر، «نور محمد یاغی زائی» یکی از ماموران حفاظتی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان هامون مورد ضرب و شتم سارقان چوب قرار گرفت و زخمی شد.

وی ادامه داد: این مامور یگان حفاظت در حین گشت زنی و مراقبت از عرصه های منابع طبیعی، متوجه حضور قاچاقچیان و سوداگران چوب در منطقه شده و تعقیب آنها را به منظور متوقف ساختن آنان در دستور کار قرار می دهد که قاچاقچیان و سوداگران چوب با وی درگیر شده و او را مجروح و به موتور سیکلت همراه این مامور نیز خسارت وارد می کنند.

وی تاکید کرد: مامور یگان حفاظت منابع طبیعی قاچاقچیان را شناخته و هم اکنون با همکاری نیروی انتظامی در پی  یافتن آنها هستیم.

این مسئول خاطر نشان کرد: در چند روز اخیر با پیگیری انجام شده و با حضور فرمانده انتظامی، مامور مجروح شده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری، فرمانده پاسگاه های شهرستان هامون جلساتی برگزار شده است تا در این خصوص اطلاع رسانی و پیگیری لازم برای دستگیری افراد قاچاقچی چوب انجام شود.

وی ادامه داد: مردم می توانند هرگونه آتش سوزی، سرقت، تخریب و تصرف عرصه های منابع طبیعی را از طریق تماس با شماره 1504 تلفن امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان اطلاع دهند تا در اسرع وقت با متخلفین و متجاوزین برخورد قانونی انجام شود.

معاون حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خاطر نشان کرد: علیرغم تلاش های جهادی گونه و بی ادعای کارکنان منابع طبیعی خصوصا همکاران یگان حفاظت که باعث شده در شش ماه اول امسال بیش از هزار و 6هکتار از اراضی تصرف شده با ارزش بیش از 71میلیارد تومان از چنگان متصرفین خارج شود، اما متاسفانه همچنان خطر تخریب و تصرف اراضی ملی و قطع درختان از جمله درختچه تاغ به شدت استان را تهدید می کند و ضرورت دارد دستگاه های مربوطه در تخصیص اعتبار، اداره کل منابع طبیعی استان را یاری کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز