شناسایی ۱۸۰۰ جاذبه گردشگری در سیستان و بلوچستان

۱۳۹۶/۱۲/۲۳ - ۰۸:۴۷:۱۰
کد خبر: ۶۸۸۵۵۸
شناسایی ۱۸۰۰ جاذبه گردشگری در سیستان و بلوچستان
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: هزار و 800 مورد جاذبه گردشگری مطابق طرح جامع گردشگری استان در سیستان و بلوچستان شناسایی شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، مجتبی میرحسینی در جلسه شورای اداری که با حضور مدیرکل و معاونین و روسای شهرستانها در سالن جلسات موزه منطقه ای جنوب شرق برگزار شد، اظهار کرد: هزار و 800 مورد جاذبه گردشگری مطابق طرح جامع گردشگری استان در سیستان و بلوچستان شناسایی شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: از این تعداد، جاذبه هایی که میشود برای آنها برنامه ریزی و سرمایه گذاری کرد 444 جاذبه است که 124 جاذبه طبیعی و 182 مورد جاذبه فرهنگی تاریخی و 138 مورد  جاذبه انسان ساخت می باشند.

این مسئول ادامه داد: به لحاظ حوزه گردشگری اقدامات زیادی در یکی دو سال اخیر صورت گرفته که از جمله این اقدامات افزایش تعداد دفاتر خدمات گردشگری است که در دو سال گذشته از ۹دفتر به 19 دفتر رسیده و در اوایل سال 97 به 27 دفتر خواهد رسید.

وی با بیان اینکه مجموعه های گردشگری پذیرایی و اقامتی، از 4 مجموعه به 14 مجموعه رسیده، گفت: سفره خانه های سنتی از یک سفره خانه به 5 سفره خانه و هتل ها از 12 تا به 15 هتل رسیده است.

میرحسینی بیان کرد: واحدهای بومگردی به 15 واحد رسیده و  80 واحد دیگر نیز متقاضی دارند که بعد از سال به بهره برداری خواهند رسید.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: امروز به دنبال برنامه ریزی برای ایجاد نوروز متفاوت هستیم و این مهم با برنامه ریزی های متفاوت برای تنوع بخشیدن به جاذبه های گردشگری محقق خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: محصول اول گردشگری در سیستان و بلوچستان، گردشگری فرهنگی است و محصول بعدی، گردشگری دریایی است که باید احیا شود.

وی گفت: امسال با همکاری و هم افزایی با همه دستگاه ها و بخش خصوصی با توجه به ماهیت فرابخشی که داریم برنامه های متفاوتی را برگزار می کنیم.

میرحسینی خاطرنشان کرد: فعالیت های ستاد خدمات سفر از 25 اسفندماه امسال آغاز می شود و 23 اسفند نیز مانور دستگاه های عضو این ستاد اجرا خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز