بازارچه نوروزی صنایع دستی و غذاهای محلی و سوغات مردم روستاهای دامن ایرانشهر ایجاد می‌شود

۱۳۹۶/۱۲/۲۶ - ۰۹:۵۷:۰۰
کد خبر: ۶۸۹۴۹۲
بازارچه نوروزی صنایع دستی و غذاهای محلی و سوغات مردم روستاهای دامن ایرانشهر ایجاد می‌شود
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایرانشهر گفت: بازارچه نوروزی صنایع دستی و غذاهای محلی و سوغات مردم روستاهای دامن ایرانشهر ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا ، عبدالحمید خدایاری اظهار کرد: بازارچه نوروزی صنایع دستی و غذاهای محلی و سوغات مردم روستاهای دامن شهرستان ایرانشهر ایجاد می‌شود.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایرانشهر افزود: این بازارچه با همت تعدادی از بانوان دامن و همکاری اداره میراث فرهنگیِ صنایع دستی و گردشگری ایرانشهر و امور بانوان دفتر نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی در تاریخ 25 اسفند 96 در محل تفریحگاه طبیعی پل فلزی منطقه دامن کیلومتر هجده جاده ایرانشهر به زاهدان راه اندازی شده و تا پایان نوروز به گردشگران و مسافرین نوروزی خدمات رسانی می کند.

وی گفت: این بازارچه با توجه به رویکرد دولت دوازدهم که توجه به روستاهاست با اهداف زیادی راه اندازی شده که از جمله آنها، نمایش و فروش صنایع دستی، غذاهای بومی محلی و سوغات روستائیان و عشایر منطقه دامن، گسترش و اشاعه فرهنگ و هنر اصیل ایرانی و بومی منطقه، تعامل بین هنرمندان و جلب نظر آنان در جهت استفاده از خدمات حوزه صنایع دستی میراث فرهنگی میباشد.

وی بیان کرد: ایجاد حس رقابت پذیری بین هنرمندان منطقه به منظور ارائه محصولات با کیفیت، جلوگیری از زوال صنایع دستی و هنرهای سنتی رو به زوال، ایجاد بستر مناسب برای نمایش ابداعات و تبادل آخرین دستاوردها و تجربیات صنعتگران و هنرمندان حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی نیز اهداف دیگر راه اندازی این بازارچه میباشد.

وی کارآفرینی و درآمدزایی برای اقشار مختلف هنرمندان و صنعتگران روستائی و عشایری حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی را هدف دیگر راه اندازی بازارچه صنایع دستی دامن عنوان کرد و گفت: شناسایی، انتخاب و معرفی هنرمندان و آثار آنها در رشته های صنایع دستی و هنرهای سنتی و و نیز برنامه ریزی در جهت ارتقای سطح کمی و کیفی آنان با هدف آموزش و تولید صادرات محور هدف دیگر ایجاد این بازارچه میباشد.

خدایاری در پایان یادآور شد: دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر و سرپرست اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان و هیئت همراه از بازارچه صنایع دستی، هنرهای سنتی، غذاهای بومی محلی و سوغات منطقه دامن شهرستان ایرانشهر بازدید کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز