ارائه بیش از ۲ میلیون نفر ساعت آموزش در آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای استان

۱۳۹۷/۰۴/۰۳ - ۱۰:۲۹:۵۲
کد خبر: ۷۲۱۵۱۱
ارائه بیش از ۲ میلیون نفر ساعت آموزش در آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای استان
سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان سیستان و بلوچستان از ارائه 2 میلیون و188 هزار و 771 نفر- ساعت آموزش در آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای استان در سال 96 خبر داد .

به گزارش خبرگزاری برنا ، مهرداد جهاندیده سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در تشریح این خبر گفت : آموزشگاههای آزاد به عنوان بخش خصوصی زیر مجموعه اداره کل با دارا بودن بیش از 196 آموزشگاه آزاد در سراسر استان در سال گذشته 2 میلیون و188 هزار و 771 نفر- ساعت آموزش معادل 10 هزار و 976نفر دوره آموزشی در راستای توانمند سازی مهارتی علاقمندان در بخش خصوصی برگزار کرد .

جهاندیده افزود : از مجموع 2 میلیون و188 هزار و 771 نفر- ساعت آموزش 1 میلیون و809 هزار و 693نفر ساعت آن برای بانوان و 379هزار و78نفرساعت آن برای آقایان ارائه شده و از میان 10 هزار و 976نفر دوره آموزشی 7 هزار و 986نفردوره برای بانوان و 2هزار و 990دوره آن برای آقایان اجرا شده است .

وی تصریح کرد : این آموزش ها در قالب 149حرفه آموزشی در 27 گروه آموزشی معادل یک هزار و 620دوره آموزشی در شاخه های صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر به متقاضیان ارائه شده است .

جهاندیده اظهار داشت : اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان به منظور حمایت از بخش خصوصی، حرفه هایی که در آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه در سطح استان آموزش داده می شود از دستور کار مراکز بخش دولتی خارج کرده است و سعی در پرهیز از موازی کاری با بخش خصوصی دارد .

وی ادامه داد : در سه ماهه اول سال جاری 412 هزار و 296نفر ساعت آموزش های مهارتی معادل یک هزار و 970نفر دوره آموزشی به علاقمندان درخوشه های صنعت ، خدمات و فرهنگ و هنر در بخش خصوصی ارائه شد .

جهاندیده کیفی سازی آموزش های ارائه شده در آموزشگاه های آزاد را براساس استانداردهای آموزش فنی و حرفه ای ، حرکت به سمت آموزش های اشتغال محور، کمک به نهادینه سازی و فرهنگ کسب و کار و شکوفا کردن استعدادها در جهت کارآفرینی و سازندگی حائز اهمیت دانست .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز