عمان خواستار سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد چابهار شد

۱۳۹۷/۰۴/۰۵ - ۱۴:۵۸:۳۲
کد خبر: ۷۲۲۶۴۲
عمان خواستار سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد چابهار شد
هفدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و عمان با حضور وزرای بازرگانی دو کشور ایران و عمان در مسقط برگزار شد و سرمایه‌گذاری عمان در منطقه آزاد چابهار یکی از محورهای این نشست بود.

به گزارش خبرگزاری برنا ، صبح امروز هفدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و عمان با حضور وزرای بازرگانی دو کشور ایران و عمان و مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در مسقط برگزار شد.

عبدالرحیم کردی درباره این نشست اظهار داشت: در این نشست که مسعود السنیدی، وزیر صنعت عمان و شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران حضور داشتند، بر توسعه همکاری‌های دو کشور از طریق بندر و منطقه چابهار تاکید شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری‌های مشترک، تامین نیازهای غذایی و دامی، همکاری‌های شیلاتی و توسعه حمل و نقل دریایی بنادر صحار و چابهار محورهای اصلی این مذاکرات بود، افزود: هیئت تجاری-سرما‌یه‌گذاری عمان به زودی برای بررسی و عملیاتی نمودن فرصت‌ها و توافقات به چابهار سفر خواهند نمود.

وی با اشاره به اینکه در مذاکرات پیشین ایران و عمان یکی از خواسته‌های جدی طرف عمانی، سرمایه‌گذاری صنعتی و لجستیکی در منطقه آزاد چابهار بود، افزود: همچنین مقرر شده بود تا با توسعه فعالیت‌های تجاری و اقتصادی دوسویه، نیازهای عمان از مواد غذایی، خوراک دام و طیور از طریق منطقه آزاد چابهار تامین شود. علاوه بر آن درخواست ایجاد یک مرکز قرنطینه دام را در ایران داشتند که وزیر بازرگانی کشور اعلام کرد این امر از طریق منطقه آزاد چابهار امکان‌پذیر است.

محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در این نشست عبدالرحیم کردی مدیرعامل منطقه آزاد چابهار را به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران برای تحقق توافقات سرمایه‌گذاری و تجاری با محوریت مناطق آزاد به مسعود السنیدی وزیر تجارت عمان معرفی کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز