شدت گرفتن گردو غبار در سیستان و بلوچستان از اواسط هفته

۱۳۹۷/۰۴/۰۹ - ۱۱:۳۲:۵۳
کد خبر: ۷۲۳۷۵۲
رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: گردو غبار در این استان تا اواسط هفته شدت خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا ، علی ملاشاهی اظهار داشت: از دوشنبه تا چهارشنبه در شهرستان‌های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز باد و گردوخاک تشدید می‌شود و در نقاط مستعد توفان، گردوخاک و کاهش شدید دید رخ خواهد داد.

وی افزود: سرعت وزش باد 70 تا 85 و در ساعات اولیه روز بیش از 90 کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود و دمای هوا در نیمه شمالی استان حدود سه تا پنج درجه کاهش می‌یابد. 

ملاشاهی عنوان کرد: در زمان توفان در جاده‌های مواصلاتی استان به ویژه جاده زابل، مه‌بندان، زابل، زاهدان و جاده چابهار، ریگان، بم کاهش دید سبب کندی عبور و مرور می‌شود. 

وی ادامه داد: طی این مدت در زاهدان و سایر نقاط نواحی مرکزی نوار شرقی(میرجاوه تا سراوان) و مرز غربی استان(شورگز، بزمان، دلگان، خنوج تا زرآباد) علاوه بر افزایش غبار وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

ملاشاهی در پایان گفت: خودداری از تردد غیرضروری در فضای باز در زمان غبار آلود شدن هوا، آماده باش مراکز بهداشتی و درمانی، رعایت حداکثری مقررات رانندگی در زمان توفان و گردوخاک، محافظت از گلخانه‌ها و سایر موارد ضروری است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز