امسال افزون بر ۴۰۰ تن میگو در چابهار برداشت شد

۱۳۹۷/۰۴/۲۵ - ۰۷:۱۴:۳۷
کد خبر: ۷۲۹۵۴۳
امسال افزون بر ۴۰۰ تن میگو در چابهار برداشت شد
معاون آبزی پروری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون افزون بر 400 تن میگو از استخرهای پرورش میگو گواتر چابهار برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، میران صداقتی اظهار داشت: امسال 45 مزرعه 20 هکتاری به زیرکشت میگو رفته است.

وی با بیان اینکه برداشت میگو تا مرداد ادامه دارد، خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت بیش از هزار و500 تن میگو برداشت شود.

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: سطح زیر کشت میگو در سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 300 هکتار افزایش داشته است.

وی ادامه داد: از مجموع 400 تن میگوی برداشت شده بیش از40 تن میگو به کشورهای عمان و امارات متحده عربی صادر شده است.

صداقتی بیان کرد: به طور متوسط هر هکتار مزارع پرورش میگو زمینه اشتغال 2 نفر را فراهم کرده است و پیش بینی می شود از هر هکتار با سیستم هوادهی بیش از 2 تا سه تن برداشت شود.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار 250 میلیون پست لارو (بچه میگو) در مرکز تکثیرمیگوی آبزی پرور کنارک در جنوب سیستان و بلوچستان تولید شده است، خاطرنشان کرد: تولید پست لارو در این شهرستان دسترسی آسان پرورش دهندگان برای افزایش سطح زیر کشت و پرورش میگو را در استان فراهم کرده است.

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: 20 سایت مستعد پرورش میگو با مساحت حدود 42 هزار هکتار در سواحل چابهار و کنارک شناسایی شده است.

وی اظهار داشت: منطقه گواتر با ساحلی پاکیزه و بدور از آلودگی های صنعتی و شهری بهترین مکان برای پرورش میگو در کشور است.

صداقتی با بیان اینکه چابهار به دلیل نزدیکی به خط استوا نسبتا گرم و مرطوب است خاطر نشان کرد: درجه حرارت سواحل این شهرستان در هشت ماه از سال مناسب برای پرورش میگو است که این امر سبب شده تا کارشناسان این منطقه را به بهشت آبزی پروی تشبیه کنند.

وی افزود: سایت پرورش میگو گواتر با چهار هزار هکتار مساحت 660 هکتار تاسیسات زیربنایی دارد که به 2 فاز شمالی و جنوبی تقسیم بندی شده است.

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان ادامه داد: فاز شمالی 107 مزرعه با تیپ 20 هکتاری طراحی شده که هم اینک 92 مزرعه با سطح مفید حدود هزار و 410 هکتار به بهره برداری رسیده است.

وی اظهار داشت: 6 مزرعه 200 هکتاری در فاز جنوبی نیز طراحی شده که هم اینک سه مزرعه کامل و یک مزرعه تا 50 درصد با سطح مفید 430 هکتار به بهره برداری رسیده است.

صداقتی با بیان اینکه تمامی زیرساخت ها برای سرمایه گذاری در بخش پرورش میگو در سایت گواتر چابهار فراهم شده است خاطرنشان کرد: 47 کیلومتر جاده دسترسی آسفالته، 19 کیلومتر دایک حفاظتی به ارتفاع بیش از پنج متر، 33 کیلومتر کانال آبرسانی، 39 کیلومتر کانال زهکش و 50 کیلومتر شبکه برق در سایت گواتر تا کنون اجرا شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز