نصب دستگاه شتاب نگار زلزله در چابهار

۱۳۹۷/۰۵/۰۷ - ۰۷:۱۸:۵۵
کد خبر: ۷۳۴۵۴۲
نصب دستگاه شتاب نگار زلزله در چابهار
فرماندار شهرستان چابهار گفت: بزودی دستگاه شتاب نگار زلزله به منظور هشدار نسبت به وقوع سونامی‌های احتمالی و رصد حرکت پوسته زمین در منطقه آزاد این شهرستان نصب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا ، غلامرضا مجیدی فرماندار شهرستان چابهار  اظهار داشت: شهرستان ساحلی چابهار متصل به آب‌های اقیانوسی بر روی گسل مکران قرار دارد.

وی بیان کرد: در این منطقه احتمال و قوع سونامی وجود دارد و باید با علم و تجهیزات روز مجهز بود تا بتوان قبل از هرگونه خسارت سونامی را پیش بینی کرد و اقدامات لازم را انجام داد.

فرماندار چابهار گفت: گسل مکران در گذشته دور در سال ۱۹۴۵ میلادی (۱۳۲۴ شمسی) فعال بوده است که پس از وقوع زلزله هشت ریشتری در پاکستان به منطقه مکران نیز رسید.

وی افزود: نصب دستگاه شتاب نگار زلزله در چابهار می‌تواند وقوع سونامی در دریا و حرکت پوسته زمین را رصد کند و این امر به کاهش تلفات کمک می‌کند.

مجیدی بر استفاده از ظرفیت دریا تاکید کرد و افزود: از حدود پنج هزار کیلومتر مرز آبی کشور بیش از ۳۱۰ کیلومتر در حوزه چابهار و کنارک سیستان و بلوچستان قرار دارد.

وی بیان کرد: سواحل مکران یکی از مهمترین مراکز توسعه دریایی ایران است و می‌تواند نقش مهمی در توسعه و آبادانی کشور داشته باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز