برگزاری جلسه هم اندیشی دبیران سمن ها و مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان

۱۳۹۷/۰۷/۰۵ - ۲۲:۳۷:۲۵
کد خبر: ۷۵۷۹۲۱
برگزاری جلسه هم اندیشی دبیران سمن ها و مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان
جلسه هم اندیشی دبیران سمن های جوانان استان سیستان و بلوچستان و مدیر کل ورزش و جوانان با حضورمعاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان در زاهدان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، در دیداری 3 ساعته  در فضایی صمیمی مسائل و مشکلات  و انتقادات و پیشنهادات دبیران سمن های جوانان استان سیستان و بلوچستان با حضور مدیر کل ورزش و جوانان بررسی گردید در ابتدای این نشست مینا مقیمی معاون فرهنگی و امور جوانان ضمن تشکر از حضور مدیر کل در جمع سمن ها ، برگزاری این گونه جلسات را در راستای همفکری بیشتر با سمن های فعال عنوان کرد و افزود : با کمک این سمن ها شاهد رخدادهای خوبی در بخشهای مختلف خواهیم بود .

وی آماری از طرح های تایید شده سمنها ارائه نمود و افزود : طبق فراخوانهای وزارت ورزش و جوانان سمنها طرح های خود را ارائه نمودند و پس از تایید در شورای داوری مورد حمایت مالی قرار گرفته اند.

وی گفت : در راستای عملی کردن تفاهم نامه فی ما بین وزارت ورزش و جوانان و صندوق کارآفرینی امید با هدف حمایت از سازمان های مردم نهاد بیش از 10 میلیارد ریال از طرح های اشتغال‌زایی جوانان تاکنون جهت دریافت تسهیلات به صندوق کارآفرینی امید معرفی شده اند.

وی افزود : در حال حاضر تعداد 88 سمن دارای اعتبارنامه در استان داریم که نسبت به چند سال گذشته رشد چشمگیری داشته است .

در ادامه دبیران سمن ها به ارائه دیدگاهها و نقطه نظرات و انتقادات خود پرداختند که برخی از موارد مطرح شده توسط این سمن ها به شرح ذیل می باشد :

–  تعامل بیشتر حوزه ورزش با حوزه جوانان

–   درخواست مدت زمان بیشتری جهت ارائه طرح ها

–  برگزاری جلسات منظم مدیرکل با سمن ها

–  پیگیری بهتر طرح ها سمن ها از وزارت جهت جذب اعتبار

- اجرای کردن طرح های ملی در استان

-سرعت بخشیدن به روند ثبت سمن ها

در ادامه این نشست ادهم کرد مدیرکل ورزش و جوانان ضمن ابراز خرسندی از حضور در بین سمن ها ، فعالیت در بخش جوانان را بسیار پراهمیت و جذاب و اثر بخش عنوان کرد و افزود: با برگزاری جلسات ماهیانه با سمن ها در فضایی صمیمی از نظرات و پیشنهادات سازنده این عزیزان بایستی بهره مند گردیم .

 وی ضمن اشاره به پیگریهای صورت گرفته درخصوص خانه های جوانان گفت : پیگیر واگذاری زمین در شهرستانها هستیم و جلساتی جهت تامین هزینه ساخت خانه های جوان در استان هستیم و به زودی به نتایج خوبی دست خواهیم یافت .

 وی افزود : سمن ها باارائه طرحهای خود به شورای داوری طرحها طبق اولویت های تعیین شده مورد حمایت مالی در حد مقدورات اداره کل قرار خواهند گرفت و آماده پیگیری جذب اعتبار لازم از وزارت ورزش و جوانان برای طرحهای ویژه هستیم . 

کرد با بیان اینکه تشکل های مردم نهاد برای تأثیرگذاری در میان مردم و مسئولان باید تغییر دیدگاه و رفتار را از خودشان آغاز کنند، اظهار داشت: هرکسی بخواهد در هرجایگاه اجتماعی در فضای پیرامون خود مؤثر باشد، باید واقعیت ها، شرایط و وضعیت جامعه و مخاطبان را فهم و درک کند.

وی صداقت در کار را امری مهم دانست و بیان کرد : در شرایطی که دشمنان به دنبال توطئه و تفرقه در جامعه هستند، سمن ها می توانند با جلب مشارکت و اعتماد مردم در جامعه وحدت آفرین باشند. و تفکری قومیت گرایی و مذهبی نداشته باشند و با وحدت خود تلاش دشمنان را ناکام بگذارید.

مدیرکل ورزش و جوانان بر ضرورت حمایت از تشکل های مردم نهاد و جوانان در راستای دستیابی به برنامه ها و اهداف عام المنفعه سمن ها تأکید کرد و گفت: در چندین دیداری که با دکتر سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان داشتم به حمایت از جوانان تاکید بسیاری داشتند و صیانت از حقوق شهروندی و حمایت از سمن ها از سیاست های اصلی دولت تدبیر و امید  است.

وی با اشاره به اینکه تشکل های مردم نهاد  حلقه های واسط میان دولت و مردم هستند اظهار داشت : همه دستگاه های اجرایی باید از سمن ها حمایت کرده و سمن ها نیز وظایف و تکالیف خود را به خوبی انجام دهند و صداقت را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی در پایان از معاون فرهنگی و امور جوانان خواست این جلسات به صورت مستمر برگزار گردد و همچنین حمایتهای مالی از سمنها به صورت شفاف اعلام گردد تا همه سمنها از آن مطلع شوند.

 گفتنی است در این نشست آقایان مراد شهنوازی بعنوان مشاور امور جوانان و سعید فخری نیا مشاور امور فرهنگی از طرف مدیرکل ورزش و جوانان ابلاغ دریافت کردند.

 همچنین اعتبارنامه های 5 موسسه مردم نهاد استان(سمن) ، توسط مدیر کل و معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان، به این آنها تقدیم شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز