بزرگترین کاروان ورزشی استان به رقابتهای کشوری اعزام خواهد شد

۱۳۹۷/۰۷/۰۹ - ۰۸:۳۰:۰۶
کد خبر: ۷۵۹۰۶۱
بزرگترین کاروان ورزشی استان به رقابتهای کشوری اعزام خواهد شد
مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: کاروان ورزشی هامون تا مکران به عنوان بزرگترین کاروان این استان با 900 ورزشکار در 68 رشته ورزشی به رقابت های کشوری اعزام خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، ادهم کرد زابلی در نشست شورای ورزش همگانی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: 30 آبانماه شاهد اعزام بزرگترین کاروان ورزشی این استان به مسابقات کشوری خواهیم بود.

وی ادامه داد: این کاروان متشکل از حدود 800 تا 900 ورزشکار در 68 رشته، بین سنین 12 تا 15 سال در 2 گروه دختران و پسران است.

مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان بیان کرد: این کاروان بزرگترین کاروان ورزشی بعد از انقلاب اسلامی است و بزرگترین رویداد ورزشی این استان محسوب می شود.

وی به استعداد یابی در این کاروان اشاره کرد و گفت: طرح استعدادیابی نیز در این مسابقات انجام می شود و برگزیدگان هر رشته برای شرکت در المپیک 2022 انتخاب خواهند شد.

کرد زابلی از میزبانی سیستان و بلوچستان در رشته بوکس خبر داد و افزود: این استان بزودی میزبان مسابقات رشته بوکس کشور خواهد بود.

وی اظهار داشت: این مسابقات به مدت 10 روز در 10 وزن در شهرستان زاهدان برگزار می شود که بیشترین تعداد شرکت کننده را دارد و بیش از 40 تا 50 داور سرشناس کار قضاوت این مسابقات را برعهده دارند.

مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در بحث اسکان بازیکنان مشکلاتی وجود دارد که به همکاری تمام ارگان ها بویژه مراکز دانشگاهی و آموزش و پرورش نیازمندیم.

وی با اشاره به ورزش های همگانی سیستان و بلوچستان گفت: ورزش های همگانی در اولویت کار هیات های ورزشی این استان قرار دارد و از تاثیر گذارترین ورزش ها در سلامت روح وجسم افراد است.

کرد زابلی بیان کرد: تمامی ادارات و ارگان های دولتی و خصوصی در بخش ورزش های همگانی باید فعال باشند.

وی به دهکده المپیک زاهدان به عنوان تنها مرکز ورزشی مناسب سیستان و بلوچستان اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به حجم ورود و خروج پنج هزار ورزشکار در این مرکز نیاز است که بیشتر به آن توجه شود.

رئیس ورزش همگانی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: ورزش های همگانی مهمترین نوع ورزش های گروهی تلقی می شود.

خدا مراد سرگزی به مشکلات اجتماعی بویژه معضل اعتیاد در میان نسل جوان اشاره کرد و افزود: توسعه ورزشهای همگانی راهکاری مناسب در هدایت و اجتناب جوانان از این معضل خانمان سوز است.

وی گفت: برگزاری برنامه هایی در طول هفته در زمینه ورزش های همگانی بسیار مهم و تاثیر گذار است.

رئیس ورزش های بومی و محلی سیستان و بلوچستان از برگزاری جشنواره ها و برنامه های متنوع این هیات ورزشی خبر داد و افزود: در 6 ماهه نخست امسال 385 برنامه ورزشی در سطح روستاهای این استان برگزار شد.

محمد امیر براهویی بیان کرد : 38 برنامه بازی بومی محلی و 262 مسابقه ورزشی در سطح روستاهای سیستان و بلوچستان برگزار شد.

وی از افتتاح 113 خانه ورزشی روستایی خبر داد و گفت: 60 خانه روستایی دیگر در هفته ورزش افتتاح و 100 خانه دیگر نیز تا پایان سال افتتاح خواهد شد.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: ورزش قبل از تقویت جسم باعث تقویت روح افراد می شود.

سید دانیال محبی اظهار داشت: با توجه به خصایل جوانمردی و شجاعت مردمان این سرزمین باید در بحث ورزش های همگانی توجه بیشتری شود.

وی اظهار داشت: افراد مستعد و توانا در حوزه های ورزشی بسیار زیاد هستند افرادی که استعداد آنها بلقوه است و باید بلفعل شود.

استاندار سیستان و بلوچستان پویایی و تحرک را موتور محرکه هر ملت دانست و افزود: توسعه و پوپایی در هر امری ضروری است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز