استاندار سیستان و بلوچستان :

بندر چابهار مکان مناسبی جهت سرمایه‌گذاری کشورهای همسایه است

۱۳۹۷/۰۷/۱۴ - ۰۷:۲۰:۲۲
کد خبر: ۷۶۰۸۵۹
بندر چابهار مکان مناسبی جهت سرمایه‌گذاری کشورهای همسایه است
استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار با سفیر بنگلادش در ایران گفت: بندر چابهار مکان بسیار مناسبی جهت سرمایه‌گذاری کشورهای مختلف به ویژه کشورهای دوست و همسایه است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، دانیال محبی در دیدار با سفیر بنگلادش که در محل دفتر استاندار برگزار شد، اظهار داشت: اگرچه بین دو کشور ایران و بنگلادش از نظر بعد مسافت فاصله است، اما مهمتر از آن ارتباط قلبی و عاطفی است که به لطف الهی بین این دو کشور مسلمان وجود دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان به بیان ظرفیت‌های طبیعی و بالقوه استان پرداخت و افزود: قابلیت‌هایی از جمله وجود نخیلات خرما، گردشگری، سواحل بکر و بی بدیل، صید و صیادی، حمل و نقل دریایی و ظرفیت‌های معدنی و پتروشیمی از جمله ظرفیت‌های مهم سرمایه‌گذاری در استان سیستان و بلوچستان است.

وی از چابهار به عنوان پیشانی استان یاد کرد و افزود: چابهار با دارا بودن ظرفیت‌های مهم سرمایه‌گذاری می‌تواند عامل مهمی برای توسعه استان باشد و وجود زیرساخت هایی از جمله راه آهن چابهار _سرخس و چابهار _میلک امکان ارتباط بیشتر کشور ما را با همسایگان فراهم خواهد کرد.

استاندار در ادامه به ظرفیت های معدنی استان اشاره کرد و افزود: علاوه بر سواحل زیبا و ظرفیت های چابهار وجود انواع سنگهای معدنی می‌تواند زمینه‌ساز خوبی برای مبادلات اقتصادی کشورهای همسایه و توسعه استان باشد.

وی بیان داشت: ما به استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های دوجانبه دو کشور می اندیشیم و این مهم با مشارکت، هماهنگی و هم افزایی دوجانبه میسر خواهد شد.

محبی با اشاره به حدیث نبوی گفت: اخلاق پسندیده در واقع کلید روابط اقتصادی است اما تئوری دنیای استکبار زورمداری و به دور از صداقت و اخلاق است که ما مسلمانان باید از آموزه های دینی بهره بگیریم.

استاندار سیستان و بلوچستان ابراز امیدواری کرد؛ این دیدار افقی جدید در روابط دوستانه و مبادلات تجاری ترسیم کند و گفت: باید با امید و انگیزه از ظرفیت‌های موجود دو کشور به نحو قابل قبولی بهره بگیریم.

محبی گفت: استان سیستان و بلوچستان خرما و صید و صیادی خوبی دارد و از طرفی کشور ما به کنف و نخ تولیدی کشور شما نیاز دارد که آمادگی مبادله پایاپای را داریم.

استاندار خاطرنشان کرد: با وجود تولید و پرورش دام در کشور ایران اما با توجه به مصرف بالای گوشت در ایران می توانیم کمبود این بخش را از طریق کشور بنگلادش تامین کنیم. 

سفیر بنگلادش در جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار گفت: کشور بنگلادش در شرایط رو به رشد اقتصادی قرار گرفته و علاقمند به توسعه روابط اقتصادی مورد مبادلات تجاری برای حضور تجار ایرانی و سرمایه گذاری دو کشور هستیم.

مجیب الرحمان بویان افزود: در حال حاضر میزان مبادلات تجاری بین دو کشور ایران و بنگلادش کمتر از 150 میلیون دلار است که ما به دنبال افزایش مبادلات هستیم.

وی افزود: کشور بنگلادش با جمعیت 160 میلیون نفری که مسلمان نیز هستند، به ویژه در ماه مبارک رمضان به خرمای تولیدی استان شما نیازمند است. 

سفیر بنگلادش گفت: کشور ما چهارمین تولید کننده برنج دنیاست و از طرفی نیازمند کود اوره تولید ایران هستیم که امیدوارم شرایط برای مبادله این کالاها فراهم شود.

مجیب الرحمن بویان به حضور دانشجویان ایرانی و بنگلادشی در دانشگاههای دو کشور هم اشاره کرد و افزود: وجود این دانشجویان حلقه ارتباطی خوبی بین دو کشور ایجاد کرده و می‌توانیم از این ظرفیت نیز برای تبادل افکار و فرهنگ استفاده کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز