استاندار سیستان وبلوچستان ؛

در راستای احقاق حق مردم با هیچ کس تعارف نداریم

۱۳۹۷/۰۷/۲۸ - ۰۹:۴۸:۵۷
کد خبر: ۷۶۶۶۴۶
در راستای احقاق حق مردم با هیچ کس تعارف نداریم
استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گفت: در راستای احقاق حق مردم و جامعه با هیچ کس تعارف و مماشاتی نداریم.

به گزارش خبرگزاری برنا ، کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان به ریاست استاندار و با حضور محمدباقر الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و هیات  همراه در استانداری برگزار شد.

 استاندار در این جلسه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب بارها در فرمایشات شان تاکید داشته‌اند؛ چابک سازی، متناسب سازی و منطقی ساختن تشکیلات نظام اداری مجموعه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در جهت تحقق اهداف مورد نظر در دستور کار قرار گرفت و این سیستم چابک‌سازی و سالم سازی شد.

  وی افزود: مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیازمند هم افزایی تیمی و انسجام گروهی مجموعه دستگاههای متولی است که با توانمندی و انگیزه کافی اهداف مجموعه را دنبال کنند و به نتیجه مطلوب برسند.

 استاندار در پایان ضمن تقدیر از حضور مدیران دستگاه قضا در استان و پیگیری امور مربوطه، از پیگیری و تلاش مجموعه اعضای کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان نیز تقدیر و تشکر کرد.

 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه نیز در این جلسه اظهار داشت: به موجب ماده چهار قانون مصوب ۱۳۹۲ در حوزه قاچاق کالا و ارز، قوه قضاییه به عنوان مسئول کمیته پیشگیری از وقوع این گونه جرایم شناخته شده است.

محمدباقر الفت گفت: کارهای فرهنگی برای کاهش قاچاق کالا یکی از موضوعات اساسی در زمینه پیشگیری از این گونه جرایم است که فقط مجرمان و افراد متمایل به قاچاق نباید هدف این برنامه ها باشند.

وی با بیان اینکه رعایت نکردن اصول تسهیل تجارت خارجی در گمرک یکی از علل قاچاق کالاست، تصریح کرد: با توجه به اینکه ایران کشوری وارد کننده محسوب می شود نیازمند آن هستیم تا در ادارات گمرک ،تجارت خارجی تسهیل شود.

وی اظهار داشت: نگه داشتن کالاها برای ارزیابی و طولانی شدن زمان ترخیص کالا در انبارهای عمومی و دولتی که شاید برخی از آنها غیراستاندارد باشد، مانعی برسر راه سرعت تجارت خارجی است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه ادامه داد: بنابراین در برنامه های فرهنگی پیشگیرانه از وقوع قاچاق کالا و ارز باید در کنار مردم پرسنل گمرک را هم نسبت به تسهیل تجارت خارجی توجیه کرد.

وی با اشاره به اینکه سرعت یکی از اصول تجارت است، گفت: فعالان اقتصادی ما در سیستان و بلوچستان انتظارات موجهی در این حوزه دارند.

الفت خاطر نشان کرد: این فعالان به دنبال حمایت حکومت هستند که دولت باید آنان را از معافیت ها برخوردار کند چرا که تولید و رساندن محصولات به بازار مصرف در سیستان و بلوچستان هزینه های زیادی دارد.

وی گفت: اگر دولت به یاری تولیدکنندگان این استان نیاید به طور قطع هزینه های تولید و قیمت کالای تولید شده افزایش پیدا می کند و بازار رقابتی به ضرر تولید کنندگان خواهد بود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه تصریح کرد: سرمایه گذاران و تولیدکنندگان در سیستان و بلوچستان به نفع امنیت جنوب شرق کشور با رفع بیکاری از مناطق محروم و افزایش سطح تخصص کمک می کنند و فقر را کاهش می دهند.

وی اظهار داشت: فعالان اقتصادی سیستان و بلوچستان همیاران جدی حاکمیت هستند که جا دارد حاکمیت هم در ایجاد زیرساخت آنان را یاری کند.

 

نظر شما
پرونده ویژه