ساخت اولین توربین ۴۲ مگاواتی بدون حساسیت سوختی

۱۳۹۷/۰۸/۳۰ - ۱۳:۴۰:۱۷
کد خبر: ۷۷۸۷۳۱
ساخت اولین توربین ۴۲ مگاواتی بدون حساسیت سوختی
مدیر عامل مپنا از ساخت یکی از پیشرفته‌ترین توربین‌های جهان با تنوع سوختی در این شرکت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا، عباس علی آبادی گفت : این شرکت موفق به ساخت اولین توربین ۴۲ مگاواتی بدون حساسیت سوختی شده است که این توربین امکان ساخت یک نیروگاه کامل را در طول ۶ ماه برای تامین برق بیش از ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزارنفر فراهم خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه سالها برای خرید فناوری این توربین مذاکره شد اما کشورهای سازنده موافقت با آن نکردند افزود: این توربین پس از 4 سال تلاش شبانه روزی و تحقیق و پژوهش و با تکیه بر توان داخلی ساخته شده است .

وی ساخت این توربین را در مقیاس های جهانی بسیار با ارزش دانست و ادامه داد: این توربین مقاوم در هر شرایط آب و هوایی و حتی مقاوم در برابر ریز گرد است که می تواند با سوختهای مختلف و حتی کم کیفیت کار کند .

مدیرعامل شرکت مپنا قابل استفاده کردن این توربین با گاز ترش و گاز فلر را نیز ازهدفگذاریهای تولید این توربین دانست و گفت: با استفاده از گاز فلر مانع از آلودگی و هدررفت گاز در این بخش خواهیم شد.

علی آبادی با اشاره به نصب اولین توربین در روزهای آینده در نیروگاه برق در زاهدان افزود: ساخت نیروگاه mgtc در مقیاس 25 مگاوات انجام شده بود که با ساخت این توربین یک کلاس بالاتر رفته و در بخش نیروگاه های زیر 100مگاوات را پوشش خواهیم داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز