نشست سه جانبه ایران، هند و افغانستان در بندر چابهار

۱۳۹۷/۱۰/۰۳ - ۱۴:۱۲:۱۶
کد خبر: ۷۹۱۷۷۵
نشست سه جانبه ایران، هند و افغانستان در بندر چابهار
نشست کمیته پیگیری موافقتنامه ترانزیتی سه جانبه ایران، هند و افغانستان با حضور هیأت هایی از این سه کشور در بندر چابهار برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، معاون بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی کشور هدف از برگزاری این کارگروه را تدوین پروتکل اجرایی سازی موافقتنامه چابهار بیان کرد.

محمدعلی حسن زاده افزود: هماهنگی های لازم برای اجرایی شدن این موافقتنامه با حضور روسای هیئت های این کشورها، اول  آبان در تهران برگزار شد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان هم گفت: در این کارگروه شناسایی و رفع موانع و مشکلات زیربنایی در توسعه حمل و نقل چند وجهی، ارائه خدمات لجستیکی، توسعه همکاریهای منطقه ای، تسهیل قوانین و مقررات فعالیت بخشهای خصوصی با ارائه مشوق های ویژه بررسی می شود.

بهروز آقایی افزود: در راستای این اهداف، الحاقیه شماره یک قرارداد اجاره و بهره برداری بخشی از فاز یک بندر شهید بهشتی چابهار بین اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان و شرکت ایندیا پورت گلوبال لیمیتد هند(IPGL) به امضاء رسید.

موافقتنامه ترانزیتی سه جانبه بین کشورهای ایران، هند و افغانستان  با هدف تسریع، تسهیل و ارتقای ترانزیت چابهار و اتصال کشور هند و افغانستان به کشورهای آسیای میانه از طریق بندر چابهار، توسعه صادرات سه کشور و ایجاد کریدور بین المللی بین کشورهای مذکور خرداد ماه سال 1395 به امضای روسای جمهور ایران، افغانستان و نخست وزیر هند رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز