مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان:

انقلاب برکات زیادی در زمینه توسعه ورزش استان سیستان و بلوچستان داشته است/ از ۴ مجموعه ورزشی در استان به ۳۱۸ مجموعه رسیدیم

۱۳۹۷/۱۰/۱۹ - ۰۶:۱۵:۲۱
کد خبر: ۷۹۷۷۲۱
مدیرکل ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان گفت : مقایسه اقدامات انجام شده قبل و بعد از انقلاب، می‌تواند واقعیت‌های مهمی را برای نسل‌های پس از انقلاب آشکار کند که پیشرفت در عرصه های آموزشی، ورزشی ، محرومیت زدایی، عمرانی، توسعه و آبادانی تنها بخشی از این موارد در سیستان وبلوچستان است.

به گزارش خبرگزاری برنا، ادهم کرد زابلی در گفتگو با خبرگزاری برنا اظهار داشت : سیستان وبلوچستان یکی از پهناورترین استان های کشور است که تا قبل از انقلاب اسلامی یادآور چیزی جز محرومیت و فاصله زیاد تا توسعه و پیشرفت نبود، اما این روزها به لطف برنامه ریزی ها و تلاش و صبوری مردم خونگرم این خطه از کشور تکمیل شدن چرخه توسعه برای ساکنان این منطقه دور از دسترس نیست و شاهد آنیم که در طی این چهل سال گام های بلندی در راستای توسعه و پیشرفت این استان برداشته شده است.

مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه ورزش این استان گفت: سیستان وبلوچستان قبل از انقلاب دارای 4 مجموعه ورزشی در شهرستان های زاهدان، ایرانشهر، خاش و سراوان بود که هم اینک به 318 مورد افزایش یافته است. همچنین با شکوفایی انقلاب اسلامی شاهد راه اندازی 181 باشگاه در سیستان وبلوچستان هستیم به گونه ای که 107 باشگاه در زاهدان، زابل 25، خاش9، سراوان5، چابهار 17، ایرانشهر 14، نیکشهر، میرجاوه  و زهک هر کدام یک باشگاه دارد.

وی افزود: همچنین 101 طرح نیمه تمام ورزشی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که در صورت اتمام سبب افزایش سرانه فضای ورزشی این استان از 44 سانتی متر کنونی به 55 سانتی متر می شود.

کرد بیان کرد : با استفاده از تمام ظرفیت و پتانسیل های موجود در حوزه ورزش و جوانان و به لطف خداوند منان «چهل سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران» را به بهترین شکل ممکن جشن خواهیم گرفت.

ادهم کرد در خصوص 498 برنامه اجرایی اداره کل ورزش و جوانان در سراسر استان سیستان و بلوچستان گرامیداشت دهه مبارک فجر نیز گفت: برپایی نمایشگاه دستاوردهای انقلاب توسط اداره کل ورزش و جوانان بهمراه هیات های ورزشی در دهکده ورزشی المپیک زاهدان ، برگزاری آئین تجلیل از مدال آوران مسابقات المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور،همایش پیاده روی خانوادگی بهمراه اهدای جوایز نفیس در شهرهای استان،برگزاری جشن شادی همراه با موسیقی محلی و نورافشانی به مدت 10 روز در زاهدان،برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و ورزشی و بازیهای بومی و محلی در دو بخش اقایان و بانوان در غالب جام دهه مبارک فجر،نصب رینگ بوکس و انجام مسابقه نمادین توسط گاندو، استقرار پینت بال و باشگاه لیزر در زاهدان گوشه ای از برنامه های قابل اجرای در چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی ایران توسط اداره کل ورزش و جوانان استان و اجرای چندین برنامه شاد و مفرح فرهنگی و ورزشی دیگر در تمام نقاط سیستان و بلوچستان خواهد بود.

مدیرکل ورزش و جوانان افزود : 14 پروژه ورزشی از قبیل زمین چمن مصنوعی ، سالن ورزشی و همچنین بهسازی و نوسازی خوابگاه های ورزشی در سرتاسر استان با اعتباری بالغ بر 61249 میلیون ریال در ایام مبارک دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.

وی از ساخت 14 خانه جوان در 14 شهرستان استان سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود : احداث خانه جوان برای اولین بار در کشور از محل اعتبارات استانی با مجموع اعتبار اولیه 46،000،000،000 میلیون ریال تاسیس می شود.

ادهم کرد زابلی گفت:جهت تاسیس خانه جوان در شهرهای بزرگ استان اعتباری بالغ بر 400 میلیون با مساحت 600 متر مربع و برای شهرهای کوچک اعتبار 300 میلیون با مساحت 300 متر مربع اختصاص یافته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز