طرح غربالگری ایدز در سیستان و بلوچستان آغاز شد

۱۳۹۷/۱۰/۲۴ - ۰۸:۳۱:۳۹
کد خبر: ۷۹۹۷۴۱
طرح غربالگری ایدز در سیستان و بلوچستان آغاز شد
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: برنامه غربالگری HIVدر مبادی خطر بروز بیماری نظیر زندان ها و مرکز مشاوره زنان آسیب پذیر با هدف شناسایی بیماران مبتلا در حوزه این دانشگاه آغاز و تا پایان سال ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا، دکتر سید مهدی طباطبایی اظهار داشت: پس از اجرایی شدن کمپین «من هم آزمایش HIV میدهم» میزان مراجعان به مرکز مشاوره ایدز افزایش پیدا کرده است.
وی ادامه داد: تقویت بیماریابی و شناسایی گلوگاههای خطر بروز بیماری ایدز از اهداف مهم دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در راستای تحقق سلامت در جامعه است. 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با بیان اینکه پیشگیری از بیماریها از اصول اساسی سلامت است، گفت: زمانی در کنترل بیماری ایدز موفق خواهیم بود که مباحث مرتبط با این بیماری به راحتی مطرح و نگرانی های مردم کاهش پیدا کند.
وی ادامه داد: به منظور ارائه مشاوره و آموزش مؤثر در زمینه های مرتبط با ایدز و پیشگیری و آگاهی این بیماری کلینیک سیار ایدز در سطح محلات 2 شهر زاهدان و خاش مستقر شد تا در صورت تمایل مردم به انجام تست تشخیص سریع در فضای محرمانه، آموزشهای لازم در زمینه پیشگیری، انتقال و مراقبت درمان با روش و بیان ساده به آنان ارائه می شود.
طباطبائی افزود: مرکز مشاوره بیماریهای رفتاری(ایدز) یکی از مراکز تابعه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است که تمامی بیماران مبتلا به HIV می توانند با مراجعه به این مرکز خدمات رایگان ومحرمانه را دریافت کنند.
وی ادامه داد: روزانه حدود سه بیمار ایدز با مراجعه به مرکز مشاوره ایدز از خدمات این مرکز بهره‌مند می ‌شوند.
 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز