گردشگران آلمانی از جاذبه های تاریخی خاش دیدن کردند

۱۳۹۷/۱۰/۲۶ - ۱۴:۴۸:۰۵
کد خبر: ۸۰۱۰۲۶
گردشگران آلمانی از جاذبه های تاریخی خاش دیدن کردند
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاش سیستان و بلوچستان گفت: گردشگران آلمانی از جاذبه های تاریخی، اجتماعی، فرهنگی و ظرفیت های گردشگری تفتان این شهرستان دیدن کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا، ملک مسعود ریگی گفت: تور گردشگری 12 نفره متشکل از 6 تبعه آلمانی به همراه مترجمان، افراد راهنما و لیدرهایی از کشورمان در یک سفر 2 روزه از ظرفیت های گردشگری خاش دیدن و با فرهنگ و آداب و رسوم مردم این شهرستان آشنا شدند.

نادر کردی تمندانی از فعالان گردشگری و مالک اقامتگاه بوم گردی تمندان در حاشیه تفتان هم بیان کرد: در سالهای اخیر و امسال از گردشگران زیادی در منطقه پذیرائی کرده ایم.

وی اظهار داشت: سالهاست که تجربه مهمان داری از گردشگران داخلی و خارجی را داریم و سفر گردشگران در منطقه خاش فرصتی ارزشمند برای معرفی جاذبه های فرهنگی، تاریخی و معرفی فرهنگ و آداب و رسوم مردم این شهرستان است.

فومن فروه هری از راهنمایان تور گردشگری کشورمان نیز گفت: هدف از سفر این تیم گردشگری خارجی آشنا شدن با فرهنگ و آداب و رسوم منطقه خاش و سیستان و بلوچستان است.

هارت مورت گردشگری آلمانی نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: من و همراهانم چندین بار به ایران سفر کرده ایم و تجربه سفر به شهر سوخته سیستان و زاهدان را داشتیم و هم اینک به خاش آمده ایم.

وی ادامه داد: خیلی خوشحال هستیم که به خاش سفر کردیم و از بازار، آثار تاریخی قلعه حیدرآباد و بازارچه سرپوش این شهر دیدن کردیم و از لباس های بومی و محلی بلوچی زنان و مردان بلوچ و ادویه جات، گیاهان دارویی و غیره خرید داشتیم.

این گردشگر آلمانی افزود: هدف ما آشنا شدن با مردمان این سرزمین، زندگی، فرهنگ و رسوم شان است.

مورت گفت: به ایران سفرهای زیادی داشته ام و تجربه سفر به خاش را نداشتم و بار دیگر با دوستان و نزدیکان خودم به این منطقه سفر خواهم کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز