برقدار شدن برق ۱۰ روستا در شهرستان مرزی میرجاوه

۱۳۹۷/۱۱/۰۴ - ۰۷:۱۵:۲۷
کد خبر: ۸۰۳۸۶۸
برقدار شدن برق  ۱۰ روستا در شهرستان مرزی میرجاوه
فرماندار میرجاوه گفت: در بحث برق قبل از انقلاب در میرجاوه هیچ روستایی برق دار نبوده ولی بعد از انقلاب ۲۵۴روستا برقدار شده که ۱۰ روستا نیز تا پایان امسال برق‌دار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، فرهاد سرحدی در زاهدان اظهار در زمینه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: ۴۰ سال انقلاب اسلامی مسیر خود را با هدایت های مقام معظم رهبر‌، تلاش‌های مسؤولان و حضور مردم به خوبی طی کرده است.

فرماندار میرجاوه اضافه کرد: دشمن همواره در طول این ۴۰ سال به عناوین مختلف برنامه ریزی هایی برای ضربه وارد کردن بر کشور را داشته ولی حضور آگاهانه و با صلابت مردم و مسؤولان همه این نقشه‌ها را خنثی کرده است.

وی، از مسؤولان دستگاههای اجرایی خواست بر اجرای برنامه های شاخص ویژه جشن ۴۰ سالگی انقلاب در ایام الله دهه فجر و ادامه داد: برنامه‌های شاخص تدوینی در سطح شهرستان باید به گونه‌ای باشد تا بتوان دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب را به زیبایی بیان و به تصویر کشید.

وی از اقدامات انجام شده در طول ۴۰ سال در شهرستان مرزی میرجاوه گفت: در بحث راه ما قبل از انقلاب هیچ راه آسفالته نداشتیم ولی به برکت نظام جمهوری اسلامی  بعداز انقلاب ۹۱۰کیلومتر راه داریم که ۳۱۰ کیلومتر راه آسفالته می باشد که ۸۶ کیلومتر راه آسفالت اصلی و ۶۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۵۵کیلومتر آسفالت روستایی و ۶۰۰کیلومتر راه دسترسی و خاکی  در شهرستان میرجاوه داریم.

سرحدی گفت: در بحث برق قبل از انقلاب هیچ روستایی برق دار نبوده ولی بعد از انقلاب ۲۵۴روستا برقدار شده است که ۱۰ روستا هم تا پایان سال‌جاری برق‌دار می‌شود که کل روستاهای برقدار به ۲۶۴روستا خواهد رسید.

فرماندار میرجاوه ادامه داد: در بحث آموزش و پرورش قبل از انقلاب فقط ۱۹ مدرسه در مقطع ابتدایی، راهنمای و دبیرستان داشتیم ولی بعداز انقلاب ۱۹۲ مدرسه در سطح شهرستان میرجاوه داریم که ۱۴۵مدرسه ابتدایی و متوسطه اول ۲۹ مدرسه و ۱۶ مدرسه متوسطه دوم و هنرستان دخترانه ۲ و هنرستان پسرانه هم دوتا و سه مدرسه پسرانه شبانه روزی داریم.

 سرحدی نیز گفت: در بحث بهداشت و درمان خانه بهداشت قبل از انقلاب نداشتیم ولی بعد از انقلاب ۲۳ خانه بهداشت فعال داریم قبل از انقلاب ۲مرکز بهداشت داشتیم ولی بعداز انقلاب ۵ مرکز بهداشت داریم.

فرماندار میرجاوه اضافه کرد: قبل از انقلاب بیمارستان نداشتیم ولی هم‌اکنون یک بیمارستان ۳۶ تختخوابی تخصصی دارد، قبل از انقلاب ۲ پزشک داشتیم آن هم از کشور بنگلادش و پاکستان ولی بعد از انقلاب ۲۰ پزشک عمومی از هموطنانمان در حال انجام وظیفه هستند، در بحث آب شرب روستایی قبل از انقلاب هیچ روستای آب شرب نداشتند ولی بعد از انقلاب ۱۰۲ روستا  که شامل  ۲۵۲۸۹ نفر از آب شرب سالم بر خوردار است.

این مسؤول افزود: اینها همه از برکات نظام و دولت است که در شهرستان مرزی میرجاوه انجام شده اینها گوشه ای از خدمات نظام در این شهر است، ما باید شکرگزار این خدمات باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز