برگزاری مراسم روز همبستگی با مردم کشمیر در زاهدان

۱۳۹۷/۱۱/۱۶ - ۱۵:۲۶:۳۲
کد خبر: ۸۰۹۱۶۵
برگزاری مراسم روز همبستگی با مردم کشمیر در زاهدان
مراسم بزرگداشت سالروز همبستگی با مردم کشمیر امروز ۵ فوریه برابر با 16 بهمن ماه با حضور محمد رفیع سرکنسول , محمد ناصر محمود رایزن و سایر کارکنان کنسولگری و جمعی از پاکستانی های مقیم زاهدان و نیز اصحاب رسانه در محل کنسولگری پاکستان در زاهدان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، در آغاز این مراسم، نخست پیام «دکتر عارف علوی» رئیس جمهوری و « آقای عمران خان» نخست وزیر پاکستان در مورد هبستگی با مردم کشمیر توسط سر کنسول پاکستان قرائت شد.

در ادامه برنامه «محمد رفیع » سر کنسول پاکستان در زاهدان ضمن خوشامد گویی به شرکت کنندگان در این مراسم گفت: هر ساله ۵ فوریه به عنوان روز همبستگی کشمیر برگزار می شود تا به جامعه جهانی گفته شود که در ۷۰ سال گذشته مردم «جامو و کشمیر» از حق مسلم خود محروم مانده اند.

وی در ادامه افزود: روز همبستگی کشمیر روز ادای احترام به فداکاری های بی شمار مردم با شهامت کشمیر است. در این روز مردم پاکستان حمایت سیاسی، اخلاقی و دیپلماتیک هر چه تمام تر خود را از مبارزات به حق برادران کشمیری خود نشان می دهند. این مبارزات نه تنها در راستای دستیابی به حقوق کشمیر است بلکه به شأن و منزلت و به آزادی بشر اشاره دارد.

محمد رفیع در ادامه گفت: مردم پاکستان دلایل قانونی و درستی برای ابراز همبستگی با برادران و خواهران ستمدیده کشمیری خود دارند. حقیقت آن است که مناقشه کشمیر برای مردم پاکستان و کشمیر برنامه های ناتمام در تقسیم شبه قاره هند است و مبارزات آزادی خواهانه مردم جامو و کشمیر جزء لاینفک جنبش پاکستان به شمار می آید.

سرکنسول پاکستان تاکید کرد: اکنون ۷ دهه از صدور قطعنامه های سازمان ملل که به مردم کشمیر حق تعیین سرنوشتشان را می دهد گذشته است اما متاسفانه تا به امروز این توافق از سوی جامعه بین الملل محقق نشده است.

محمد رفیع در سخنان خود بر این نکته تاکید کرد: نزدیک به ۳ دهه است که بیش از ۱۰۰ هزار نفر از مردان، زنان و کودکان کشمیر در نتیجه اعتراض علیه اشغال غیر قانونی ایالت جامو و کشمیر توسط هند جان خود را از دست داده اند. همچنین هزاران نفر بازداشت و مورد شکنجه و تجاوز قرار گرفته اند و خانه ها، مکان های مقدس و میراث فرهنگیشان نابود شده است. سازمان های بین المللی حقوق بشر تمامی این موارد نقض حقوق بشر را در کشمیر گزارش کرده اند. هزاران زن وجود دارند که همسرانشان مفقودالاثر شده اند و از سرنوشت آنها بی اطلاع هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا، پاکستان همه ساله و در روز پنجم فوریه مصادف با ۱۶ بهمن ماه به مناسبت بزرگداشت و اعلام همبستگی با کشمیر مراسمی را در مناطق مختلف این کشور و همچنین سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های پاکستان در سراسر جهان برگزار می‌ کند. که در آن پیام رئیس جمهوری و نخست وزیر این کشور قرائت می شود و سفرا و دیپلمات های پاکستانی به طرح دیدگاهها و نظرات خود می پردازند.

 در جریان این مراسم ضمن پخش سرودهای و نغمه های ملی به زبان پاکستانی فرزندان کارکنان این کنسولگری نیز به اجرای چندین سرود با مضمامین حمایت از مظلومیت مردم کشمیر پرداختند که در پایان سرکنسول با اعطای جوایزی از آنها تقدیر نمود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز