‌استاندار سیستان و بلوچستان :

هیچ‌گونه نگاه تبعیض آمیز به قوم‌ یا مذهبی را نمی‌پذیرم

۱۳۹۷/۱۱/۲۸ - ۰۷:۰۷:۳۵
کد خبر: ۸۱۳۳۹۱
هیچ‌گونه نگاه تبعیض آمیز به قوم‌ یا مذهبی را نمی‌پذیرم
‌استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هیچ‌گونه نگاه تبعیض آمیز به قوم و یا مذهبی را نمی‌پذیرم و اگر ادعای دلسوزی نظام را داریم باید گذشت، ایثار، فداکاری و تحمل ما بیشتر از دیگران باشد زیرا باید سنگ زیرین آسیاب باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا، احمد علی موهبتی در نشست با دبیران احزاب استان بیان کرد: هیچ دستگاه امنیتی حق محدود کردن احزاب را نخواهد داشت مگر اینکه تشویش اذهان عمومی هدف باشد زیرا ما به توسعه ملی می‌اندیشیم.

استاندار ادامه داد: راهپیمایی‌ها و شهادت‌ها در مصادره شخص و حزب خاصی نیست بلکه همه احزاب و گروه‌ها در حفظ آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران مداخله و مشارکت دارند.

وی گفت: ارزش‌ها انحصاری نمی‌باشد و هیچ حزب و تشکلی نمی‌تواند رشادت‌ها و حضور حماسی مردم در مناسبت‌ها را در مصادره گروه خود قرار دهد زیرا مردم با باورها و اعتقادات خود در راستای حفظ آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی گام برمی‌دارند.

استاندار سیستان و بلوچستان فعالیت و حضور احزاب را یک ضرورت دانست و افزود: دولت موظف است بستر فعالیت احزاب و گروه‌ها را در شرایط برابر فراهم آورد زیرا دولت از دل همین احزاب بیرون می‌آید و بر این اعتقادم که باید بر اساس آموزه‌های دینی حق را بشناسیم و به دور از هرگونه تفاوت‌ها افراد را با آن تطبیق دهیم.

وی خاطر نشان کرد: بخشی از وظایف دولت که همانا مباحث فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است که بسیار نیز حائز اهمیت می‌باشد را احزاب و تشکل های مدنی می‌توانند عهده دار شوند.

موهبتی همچنین حذف کردن گروهی و جایگزین کردن گروه دیگر را خطای استراتژیکی نامید و گفت: اشتراکات حوزه حزبی، قومی و مذهبی احزاب بسیار زیاد است و صرف اختلاف نظرهای جزئی نباید همدیگر را تخریب کنیم.

این مقام مسئول، همچنین ضمن تأکید بر حفظ منافع حزبی و گذر کردن از منافع شخصی افزود: اگر می‌خواهیم تأثیرگذار باشیم باید فعالیت‌ها مستمر باشد و با اهداف حزبی پیش رویم و در این مسیر از منافع شخصی گذر کنیم.

موهبتی با بیان اینکه انتقادهای غیر مغرضانه باعث تعالی انسان می‌شود، تصریح کرد: اگر مخالفان نباشند؛ توانمندی و تعالی حاصل نمی‌شود لذا مخالفین و منتقدین باعث رشد و تعالی انسان می‌شوند.

وی همچنین بیان کرد: احزاب باید چارچوب داشته باشند و نظرات مخالف و موافق را بشنوند یعنی قدرت گفتمان و گفتگو داشته باشند و بایستی بستر فعالیت همه احزاب موافق و مخالف فراهم شود.

استاندار سیستان و بلوچستان به رعایت آموزه‌های دینی در همه عرصه‌ها تأکید کرد و افزود: باید پایبند اصول انسانی و آموزه‌های دینی باشیم و در نشست با همه حزب‌ها و تشکل‌ها آموزه‌های دینی را رعایت کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز