ارائه بیش از ۲ میلیون نفر ساعت آموزش در آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای

۱۳۹۷/۱۲/۱۲ - ۱۴:۴۰:۴۵
کد خبر: ۸۱۹۶۰۹
ارائه بیش از ۲ میلیون نفر ساعت آموزش در آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان از ارائه 2 میلیون و429 هزار و 822 نفر- ساعت آموزش در مراکز آزاد فنی و حرفه ای استان طی یازده ماه گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا، خداداد اولیایی اظهار کرد: آموزشگاه های آزاد در سیستان و بلوچستان طی  یازده ماه گذشته 2 میلیون و429 هزار و 822نفر- ساعت آموزش معادل 10 هزار و 414نفر دوره آموزشی در راستای توانمند سازی مهارتی علاقمندان در بخش خصوصی برگزار کرد.

وی تعداد مراکز فعال آزاد را در سطح استان بیش از 159 مورد اعلام کرد و افزود: از مجموع آموزش های ارائه شده، 1 میلیون و965 هزار و 682نفر ساعت آن برای بانوان و 464 هزار و140 نفرساعت آن برای آقایان ارائه شده است.

وی ادامه داد: همچنین از مجموع 10 هزار و 414نفر دوره آموزشی، 8 هزار و 315 نفردوره برای بانوان و 2هزار و 99 نفردوره برای آقایان اجرا شده است.

وی تصریح کرد: این آموزش ها در قالب 145 حرفه در 23 رشته آموزشی معادل یک هزار و 484 دوره آموزشی در شاخه های صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر به متقاضیان ارائه شده است .

اولیایی خاطرنشان کرد: پرهیز ازموازی کاری با بخش خصوصی سیاست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان به منظور حمایت از بخش خصوصی است و حرفه هایی که در آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه در سطح استان آموزش داده می شود، از دستور کار مراکز بخش دولتی خارج شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان نخستین تاثیرگذاری این آموزشگاه ها در جامعه را کاهش تصدی گری دولت و اعتماد به بخش خصوصی عنوان و تاکید کرد: توجه به بالا بردن کیفیت آموزش های ارائه شده و بسترسازی برای درامد زایی آموزشگاه ها امری ضروریست.

وی در پایان گفت: آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد قابلیتی بالقوه در جهت حرکت در مسیر توسعه، سازندگی و اشتغالزایی دارند و باید در تأمین بخش اعظم نیروهای ماهر و متخصص در حرفه های مختلف مورد نیاز بازار کار سهیم باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز