۳.۶ هزار فاقد شناسنامه در سیستان و بلوچستان سجل دریافت کردند

۱۳۹۸/۰۲/۰۹ - ۰۷:۲۶:۰۷
کد خبر: ۸۳۹۶۳۳
۳.۶ هزار فاقد شناسنامه در سیستان و بلوچستان سجل دریافت کردند
مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: سه هزار و 679 نفر از فاقدان شناسنامه در استان پارسال سجل دریافت کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا، رضا راحت دهمرده اظهار داشت: با وجود سابقه طولانی و قدمت ثبت احوال در سیستان و بلوچستان و اجرای طرح های مختلف در سال های دور کماکان افرادی مدعی داشتن تابعیت ایرانی و فاقد شناسنامه هستند.
وی با اشاره به تشکیل پرونده برای افراد ایرانی فاقد شناسنامه افزود: 900 پرونده در کمیسیون های فاقدین شناسنامه پارسال در سیستان و بلوچستان بررسی شدکه از این تعداد 786 پرونده مورد تایید و 114پرونده توسط کمیسیون رد تابعیت شدند و از این تعداد برای سه هزار و 679نفر افراد فاقد شناسنامه و خانواده آنان سجل هویتی صادر شده است.
مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان با بیان اینکه افراد فاقد شناسنامه باید ایرانی بودن خود را با سند و مدرک ثابت کنند بیان کرد: بر اساس قانون و دستورالعمل وظیفه ثبت احوال تشکیل پرونده برای افراد فاقد شناسنامه و مشکوک تابعین است اما بررسی میدانی در رابطه با مشخص شدن هویت و تابعیت این افراد از طریق مراجع ذیصلاح (اطلاعاتی و انتظامی) انجام می شود.
دهمرده ادامه داد: برای حل مشکل فاقدان شناسنامه، این افراد باید با استفاده از مستندات لازم در اداره ثبت احوال تشکیل پرونده دهند و مستندات مربوط به اثبات نسب از جانب پدر ضرورت دارد.
وی تصریح کرد: بر اساس قانون برای فرزندی که دارای مادر ایرانی و پدر خارجی است امکان تشکیل پرونده در ثبت احوال وجود ندارد و این افراد باید برای کسب تابعیت به اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی مراجعه کنند.
مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اگر اقامت اتباع بیگانه قانونی باشد ولادت فرزند در ثبت احوال به ثبت می ‌رسد و به جای شناسنامه گواهی ولادت صادر می‌ شود و فرزند پس از رسیدن به سن 18 سالگی می ‌تواند با مراجعه به وزارت امور خارجه نسبت به درخواست تابعیت ایرانی اقدام کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز